آفتاب

برنامه روز دوم اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی

برنامه روز دوم اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی

تهران - ایرنا - دومین روز اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تا ساعتی دیگر در سالن اجلاس سران آغاز می شود و در این روز نایب رییسان مجالس و نمایندگان پارلمان ها به ایراد سخنرانی می پردازند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نخستین روز از این اجلاس که روز گذشته برگزار شد روسای مجالس کشورهای اسلامی به بیان مواضع و دیدگاه های کشورشان در زمینه موضوعات جهان اسلام پرداختند و امروز نوبت به نواب رییس و برخی سازمان های ناظر رسیده است.

به گفته کاظم جلالی سخنگوی این اجلاس، سخنرانی نواب رییس و ناظران برخی سازمان های ناظر در نوبت صبح امروز به اتمام می رسد و جلسه اختتامیه برای قرائت بیانیه نهایی اجلاس و نیز اعلامیه تهران در نوبت عصر (ساعت 16) آغاز می شود.

بیانیه نهایی نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خلاصه ای از قطعنامه های کمیته های چهارگانه تخصصی که به تصویب هیات های حاضر در این اجلاس می رسد؛ اعلامیه تهران نیز بیانیه ای است که از سوی کشور میزبان تهیه می شود و پس از تایید در کمیته عمومی اجلاس منتشر می شود.

نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با حضور 47 هیات پارلمانی روز گذشته در تهران آغاز به کار کرد که از این تعداد 28 کشور در سطح رییس مجلس شرکت کرده اند.

در جریان این اجلاس ریاست دوره ای اتحادیه به مدت یک سال به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.

هیات های پارلمانی حاضر در این اجلاس شب گذشته در ضیافت شام «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و در آیین بزرگداشت پانزدهمین سالگرد تاسیس این اتحادیه تمبر یادبود نهمین دوره این اجلاس رونمایی شد.

سیام(3)**2025**9132**1336
کد N132301

وبگردی