آفتاب

لاریجانی: آگاهی و اتحاد مسلمانان رمز پیروزی بر توطئه دشمنان اسلام است

لاریجانی: آگاهی و اتحاد مسلمانان رمز پیروزی بر توطئه دشمنان اسلام است

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس مجلس اردن، با انتقاد از سیاست قدرت های بزرگ در ایجاد و گسترش افراط گرایی در منطقه گفت: آگاهی و اتحاد مسلمانان رمز پیروزی بر توطئه دشمنان اسلام است.

به گزارش ایرنا، اداره اخبار و رسانه های گروهی روز چهارشنبه اعلام کرد، «علی لاریجانی» در دیدار «عاطف الطراونه» که به همراه هیاتی بلندپایه برای شرکت در نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تهران سفر کرده است، حضور هیات پارلمانی اردن را مفید و سازنده دانست و گفت: حل مشکلات کنونی جهان اسلام نیازمند گفت و گو و تشریک مساعی همه کشورهای اسلامی است.

لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی از گسترش مناسبات با کشورهای مسلمان به منظور کمک به حل مسائل جهان اسلام و تحکیم و تقویت همبستگی کشورهای اسلامی حمایت می کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اردن را کشوری مهم در جهان اسلام خواند و افزود: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اتحاد جهان اسلام از دغدغه های دو کشور است که امیدواریم با گسترش هر چه بیشتر مناسبات دو جانبه در جهت حل این مسائل گام هایی برداشته شود.

علی لاریجانی در پایان این دیدار روابط دو کشور را رو به رشد خواند و گفت: گسترش مناسبات دو کشور به نفع منافع دو ملت و جهان اسلام است.

«عاطف الطراونه» رییس مجلس اردن نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم ایران در منطقه و جهان اسلام، ضمن حمایت از گسترش مناسبات دو کشور در عرصه های مختلف افزود: از تلاش ها و حمایت های بی دریغ مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران برای توجه و اهتمام در حل مشکلات جهان اسلام قدردانی می کنیم.

وی گسترش مناسبات دو کشور را خواست ملت و دولت اردن خواند و نسبت به گسترش مناسبات دو کشور ابراز امیدواری کرد.

سیام(1)**9132 ** 1418
کد N132300

وبگردی