آفتاب

معاون وزیر خارجه به ساحل عاج می رود

معاون وزیر خارجه به ساحل عاج می رود

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه به زودی عازم ساحل عاج می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه عصر سه شنبه با گیوم سورو رییس مجلس ساحل عاج ملاقات کرد.

در این دیدار امیر عبداللهیان ضمن تشریح سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اولویت همکاری با کشورهای آفریقایی و اعضای سازمان همکاری اسلامی، آمادگی کشورمان را برای گسترش روابط دو و چندجانبه با جمهوری ساحل عاج در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اعلام نمود.

وی همچنىن افزود جمهوری اسلامی ایران آماده است تا دستاوردها و تجارب 35 ساله خود را در اختیار کشورهای دوست از جمله ساحل عاج قرار دهد.

رییس مجلس ملی ساحل عاج نیز ضمن تشکر از مهمان نوازی و برخورد گرم و برادرانه مقامات جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به نیازهای کشورش در حوزه های نفت ،صنعت ، کشاورزی و زیرساخت ها، خواستار بهره مندی از تجارب کشورمان برای توسعه و پیشرفت ساحل عاج شد.

وی ضمن تجدید دعوت از مقامات کشورمان برای سفر به ساحل عاج و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، ابراز امیدواری نمود تا سفر امیر عبداللهیان به ساحل عاج که قرار است بزودی انجام گیرد دستاورهای مفیدی برای روابط دو کشور درپی داشته باشد.

کد N132228

وبگردی