آفتاب

سازمان ملل::جامعه جهانی به وضعیت حقوق بشر درکره شمالی واکنش نشان دهد

سازمان ملل::جامعه جهانی به وضعیت حقوق بشر درکره شمالی واکنش نشان دهد

نیویورک، ایرنا - سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با اشاره به گزارش اخیر شورای حقوق بشر درخصوص وضعیت حقوق بشر درکره شمالی از جامعه جهانی خواست به این گزارش واکنش نشان دهد.

به گزارش ایرنا مارتین نسیرکی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت

سال گذشته به درخواست کمیسر شورای حقوق بشر سازمان ملل کارشناسان این شورا، تحقیقات گسترده ای را درباره آخرین وضعیت حقوق بشردر کره شمالی انجام دادند که نتایج آن روز گذشته منتشر شد.

وی گفت : ناوی پیلای کمیسر عالی شورای حقوق بشر از جامعه جهانی درخواست کرده است که به مسئله نقض حقوق بشر در کره شمالی توجه جدی نشان دهند.

به گفته وی، این گزارش در اختیار 47 عضو شورای حقوق بشر قرار گرفته است.



** دیدار اخضر ابراهیمی با بان کی مون درباره سوریه

نسیرکی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین رایزنی ها درباره بحران سوریه گفت : اخضر ابراهیمی بزودی به نیویورک سفر می کند تا با دبیرکل سازمان ملل درباره آخرین وضعیت مذاکرات صلح، دیدار و گفت وگو کند.



** انتقاد از تصویب قوانین جدید لیبی

سخنگوی بان کی مون با اشاره به تصویب قوانین جدید در لیبی که به اعتقاد شورای حقوق بشر با روح آزادی بیان مغایرت دارد، گفت : این قوانین با جوهر اصلی انقلاب لیبی مغایرت دارد.

وی همچنین فشار بر روزنامه نگاران لیبیایی را مایه نگرانی مقام های سازمان ملل دانست و از دولت لیبی خواست به آزادی بیان و جریان اطلاع رسانی آزاد احترام بگذارد.

** رصد تحولات اوکراین توسط بان کی مون

سخنگوی دبیرکل سازمان درباره تحولات در اوکراین گفت : بان کی مون تحولات در این کشور را از نزدیک رصد می کند و از دولت و نمایندگان گروههای مخالف می خواهد در فضایی به دور از خشونت و در پای میز مذاکره تلاش کنند که اختلافات خود را حل و فصل کنند.



** گفت وگوی اشتون با بان کی مون درباره مذاکرات ژنو

نسیرکی در پاسخ به سوالی با بیان اینکه کاترین اشتون در گفت وگوی تلفنی با بان کی مون گزارشی از مذاکرات امروز خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به اطلاع دبیرکل سازمان ملل رسانده است، گفت : سازمان ملل در این مذاکرات دخالتی نمی کند.

اروپام ** 1908

2253
کد N132198

وبگردی