آفتاب
بر اساس نتایج یک نظرسنجی

بیش از 70 درصد مردم یونان به اتحادیه اروپا اعتماد ندارند

بیش از 70 درصد مردم یونان به اتحادیه اروپا اعتماد ندارند

آتن- ایرنا- براساس آخرین نظرسنجی به عمل آمده در یونان، بیش از70 درصد از مردم این کشور بحران زده اروپایی به اتحادیه اروپا اعتماد ندارند.

به گزارش ایرنا، این نظرسنجی که توسط اداره آمار اروپا انجام شده و نتایج آن روز سه شنبه در روزنامه یونانی زبانˈ الفتروتیپیاˈ انتشار یافته است، حکایت از آن دارد که یونانی ها در میان همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدترین دیدگاه را نسبت به این اتحادیه دارند و 74 درصد از شهروندان آن اعتماد خود را به اتحادیه اروپا و مثبت بودن عملکرد آن از دست داده اند.

تا قبل از شروع بحران اقتصادی در یونان، بیش از 65 درصد شهروندان این کشور نسبت به اتحادیه اروپا اعتماد داشتند و داشتن آینده و زندگی بهتر را در گروی همراهی بااین اتحادیه می دانستند.

اما با شروع بحران مالی و فشار بانک مرکزی و اتحادیه اروپا، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و کشورهایی نظیر آلمان بر یونان برای اجرای سیاست ریاضت اقتصادی در این کشور که منجر به افزایش بی سابقه بیکاری، فقر و بی خانمانی شد، رفته رفته از اعتماد یونانیان نسبت به اتحادیه اروپا و عملکرد آن کاسته شده است.

با این حال، نتایج نظرسنجی مذکور موید آن است که به رغم بی اعتمادی 74 درصد شهروندان یونانی به اتحادیه اروپا هنوز 60 درصد آنان از عضویت کشورشان در واحد پولی مشترک اتحادیه اروپا( یورو) حمایت می کنند.

این نتایج همچنین حکایت از آن دارد که بیش از71 درصد از شهروندان یونانی معتقدند هنوز بحران اقتصادی کشورشان حل نشده است و امیدی نیز به حل آن درآینده نزدیک ندارند.

براساس همین نظرسنجی، شهروندان قبرس( بخش جنوبی و یونانی نشین) حتی بیش از یونانیان از بهبود وضع اقتصادی کشورشان ناامید هستند بطوریکه 87 درصد شهروندان این کشور معتقدند مشکلات و بحران مالی قبرس همچنان ادامه خواهد یافت و در کوتاه مدت حل نخواهد شد.

اروپام**2170 **1551
کد N132174

وبگردی