آفتاب
به ریاست عراقچی و اشمید؛

دور دوم مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونان وزرا برگزار شد

دور دوم مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونان وزرا برگزار شد

وین - ایرنا - دور دوم مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در سطح معاونان وزرای خارجه هفت کشور و به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به وین، نمایندگان ایران و 1+5 پس از آغاز دور اول مذاکرات که به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یکدیگر نشست های دو و چند جانبه داشتند.

پیش از آغاز دور اول مذاکرات، نمایندگان روسیه و چین با وزیر خارجه ایران بصورت جداگانه دیدار و گفت و گو کردند و پس از دور اول مذاکرات نیز نمایندگان ایران و سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه بصورت چهارجانبه و نمایندگان ایران و آمریکا بصورت دو جانبه با یکدیگر مذاکره کردند.

مذاکرات وین به منظور تعیین دستور کار مذاکرات برای گام نهایی است که به گفته سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران، طرفین امروز نقطه نظرات و دیدگاههای خود را درباره موضوعاتی که انتظار دارند، در دستور کار مذاکرات قرار گیرد، بیان می کنند تا این نقطه نظرات جمع بندی شده و طرفین به دستور کار واحدی دست یابند.

کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد تشکیل کارگروههای مختلفی چون هسته ای و رفع تحریم ها را در دور اول این مذاکرات ارائه کرده است.

سیام 1572
کد N132002

وبگردی