آفتاب
/نهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی/

سومالی به دنبال تقویت همکاری خود با ملت‌های مسلمان

سومالی به دنبال تقویت همکاری خود با ملت‌های مسلمان

رییس مجلس سومالی گفت که این کشور بعد از پشت سر گذاشتن جنگ به دنبال تقویت ارتباط خود با کشورهای اسلامی و مسلمان است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد عثمان جاواری در نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی از دبیرخانه اتحادیه مجالس اسلامی به خاطر ایفای نقش در مقابله با چالش‌ها در فلسطین، سوریه،‌افغانستان و همچنین حمایت از حقوق اقلیت‌های اسلامی در سایر کشورها تقدیر کرد.

وی افزود:‌ ما در سال‌های گذشته به خاطر مشکلات داخلی سومالی نتوانستیم در بین المجالس حضور یابیم اما امروز مردم سومالی راهبرد جدیدی در پیش گرفته‌اند که جامعه سومالی به وحدت می‌کشاند و جنگ و خونریزی را در این کشور متوقف می‌کند.

وی یادآور شد: ما بعد از پشت سر گذاشتن جنگ مجددا برقراری ارتباط خود با جهان خارج در دستور کار قرار دادیم درصدد پیوند دوستی و برادری و همکاری با مجالس اسلام و ملت‌های مسلمان هستیم.

عثمان جاواری ادامه داد:‌ ما به دنبال روش‌های جدیدی هستیم که روابطمان را در زمینه‌های مختلف با جهان اسلام برقرار کنیم و در مجموعه‌ کشورهای آفریقایی، عربی و آسیایی به دنبال ابتکار عمل هستیم و توانسته‌ایم روابط مان را توسعه دهیم.

وی با اشاره به این‌که «اعضای مجالس کشورهای اسلامی در آینده نزدیک از سومالی دیدن می‌کنند» گفت:‌ تحولات جدید سومالی بشارت دهنده ورود ما به مرحله جدیدی است و ما تلاش‌های زیادی خواهیم داشت توسعه و رشد را در کشورمان تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ دولت ما به دنبال گسترش و امنیت و عدالت در کشور است تا سیستم‌های مختلف دولتی بتوانند قدرت‌شان را در این رابطه حفظ کنند و برای مردم ثبات ایجاد کنند.

رییس مجلس سومالی در پایان از رییس‌جمهور و رییس مجلس ایران برای برگزاری اجلاس بین المجالس اسلامی وهمچنین حمایت ایران از مردم سومالی قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N131991

وبگردی