آفتاب
رییس‌جمهور در دیداِر رییس مجلس ملی آذربایجان:

باید برای وحدت بیشتر امت اسلام تلاش کنیم

باید برای وحدت بیشتر امت اسلام تلاش کنیم

ما دیدار اخیر رییس جمهوری ایران و آذربایجان را دیداری تاریخی و نقطه عطفی در روابط دو کشور می‌دانیم. وی در این راستا تاکید کرد: باید روابط اقتصادی دو کشور را نیز گسترش دهیم و امیدواریم با پشتیبانی‌های دولت جنابعالی این مهم محقق شود.

رییس جمهور در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدارِ رییس مجلس ملی آذربایجان گفت: روابط با کشور دوست و برادر آذربایجان برای ما اهمیت دارد و باید در تمامی زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی توسعه یابد.

به گزارش ایلنا‏، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اشاره به دیدار رئیس جمهوری آذربایجان در حاشیه اجلاس داووس و اینکه امنیت آذربایجان برای ما بسیار مهم است، اظهار کرد: تصمیمات و توافقات مهمی در این دیدار اتخاذ شد که باید عملی شوند.
رییس جمهوری با بیان ضرورت همبستگی کشورهای اسلامی گفت: لزوم تحرکی جدید برای وحدت جهان اسلام احساس می‌شود و ما برای این هدف تلاش خواهیم کرد.

رییس مجلس ملی آذربایجان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهوری کشورش به دکتر روحانی گفت: ایران و آذربایجان دو کشور دوست و برادر هستند و باید روابط خود را در همه زمینه‌ها هرچه سریع‌تر گسترش دهند.

وکتای اسدوف گفت: ما دیدار اخیر رییس جمهوری ایران و آذربایجان را دیداری تاریخی و نقطه عطفی در روابط دو کشور می‌دانیم.
وی در این راستا تاکید کرد: باید روابط اقتصادی دو کشور را نیز گسترش دهیم و امیدواریم با پشتیبانی‌های دولت جنابعالی این مهم محقق شود.

رییس مجلس ملی آذربایجان افزود: سخنرانی جنابعالی پیام ویژه‌ای برای دنیای اسلام داشت و ما امیدواریم سخنرانی جنابعالی برای دنیای اسلام سرآغاز فصل جدیدی باشد.

اسدوف گفت: دین اسلام دین دوستی و برادری است، اما کسانی هستند که چهره دیگری از اسلام ارائه می‌دهند؛ لذا باید به دنیا نشان دهیم که این چهره واقعی دین اسلام نیست.

کد N131971

وبگردی