آفتاب

معاون نظارتی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری: سوالات و استیضاح‌ها نمی‌تواند دولت را دچار روزمرگی کند

معاون نظارتی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری: سوالات و استیضاح‌ها نمی‌تواند دولت را دچار روزمرگی کند

«معاون امور نظارتی و هماهنگی» معاونت پارلمانی رییس جمهور می‌گوید عقبه بیشتر طرج‌های استیضاح مطالبات منطقه‌ای است که دولت اعتبارات لازم برای تحقق آنها را ندارد.

در فاصله 6 ماهه از آغاز به کار دولت حسن روحانی و در شرایطی که رییس دولت یازدهم بارها از تعامل و همکاری با قوه مقننه به عنوان خاستگاه اصلی خود سخن گفته است، حجم اخطارها، تذکرها، سوالات و طرح‌های استیضاح مطرح شده در پارلمان گویای در پیش گرفتن خطی از «تقابل» با دولت از سوی برخی از نمایندگان مجلس است. در همین راستا مجید نصیرپور «معاون امور نظارتی و هماهنگی» معاونت پارلمانی رییس جمهور در گفتگو با روزنامه خبر با تاکید براینکه بخشی از استیضاح‌ها و سوالات ُبعد منطقه‌ای دارد می‌گوید: برای تامین این مطالبات باید اعتبارات زیادی هزینه کرد و مجلسی‌ها به خوبی در جریان میزان درآمدهای دولت و اعتبارات هر پروژه و امکان تخصیص آن هستند لذا باید در چارچوب همان هم مطالباتشان را طرح کنند.

وی که خود زمانی به عنوان نماینده بر صندلی سبز بهارستان نشسته است به نمایندگان توصیه می‌کند که به طرح مباحثی بپردازند که مربوط به عرصه‌های کلان اقتصادی و سیاسی کشور است چرا که مردم بخوبی شرایط دولت و کشور را درک می‌کنند.

نصیرپور همچنین درخصوص سیاسی بودن یا نبودن سوالات و استیضاح‌ها گرچه می‌گوید« انکار نمی‌کنیم که برخی افراد در این مقاطع زمانی از هر مساله ای سوءاستفاده می‌کنند»، این را هم تاکید دارد که این رویه‌ها خط حرکتی دولت را متوقف نخواهد کرد و دولت دچار روزمرگی نشده و استراتژی قاطع خود که همان کاهش فشارها و تنش های بی مورد در عرصه های بین المللی و تنش های اقتصادی داخلی کشور» را دنبال خواهد کرد.

پرونده روزنامه خبر در خصوص بالا بودن حجم سوالات و استیضاح‌ها مجلس نهمی ها از دولت یازدهم و پشت پرده رویه در پیش گرفته شده از سوی برخی نمایندگان را روز چهارشنبه بخوانید. 

/27220

 

کد N131922

وبگردی