آفتاب
اخبار بحرین/

انتقاد نماینده پارلمان بحرین ازمواضع دوگانه مجلس/جلسه دادگاه خلیل المرزوق به30 مارس موکول شد

انتقاد نماینده پارلمان بحرین ازمواضع دوگانه مجلس/جلسه دادگاه خلیل المرزوق به30 مارس موکول شد

انتقاد یکی از نمایندگان از مواضع دوگانه دیگر نمایندگان پارلمان بحرین در قبال اقدامات خشونت آمیز در این کشور، تعویق جلسه دادگاه معاون جمعیت الوفاق و ادامه محدودیت علیه زندانیان از مهمترین اخبار این کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، خالد عبدالعال از نمایندگان پارلمان بحرین گفت: ما همه ضد خشونت هستیم و آنچه درباره عدم محکومیت خشونت از سوی جمعیت های مخالف بیان شده نوعی مغالطه است زیرا مخالفان بارها مخالفت خود را با هر گونه خشونت اعلام کرده اند و آخرین تلاش آنها امضای طومار ضدخشونت است.

وی پس از اعتراض برخی از نمایندگان افزود: موضع شما درباره 150 شهید از شهروندان بی گناه در نتیجه استفاده بیش از حد خشونت چیست؟ این تبعیض و بی عدالتی است. همه ما حامی طرح های اصلاح طلبانه پادشاه هستیم اما نتایج واقعی اقدامات چیست و تا چه اندازه بر حقوق مردم و رفاه آنها تاثیرگذاشته است؟ بسیونی(مسئول کمیته حقیقت یاب بحرین) گزارشی تهیه کرد و از قربانیان خشونت سخن به میان آورد پس چرا صداهای شما بالا نرفت اما هنگامی که یک پلیس می میرد اقدام به صدور بیانیه ها می کنید و ساده ترین شکل عدالت را رعایت نمی کنید.

از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین اعلام کردند: محاکمه خلیل المرزوق معاون دبیر کل جمعیت الوفاق را به سی ام مارس(دهم فروردین) آینده موکول کرد. هیئت های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی در جلسه محاکمه این رهبر الوفاق حضور داشتند.

این در حالی است که منابع بحرینی از بازگشت رولا الصفار رئیس جمعیت پرستاران بحرین به دانشکده علوم پزشکی پس از سه سال بازداشت خبر دادند.

از سوی دیگر جمعیت وعد با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان اعلام کرد: حدود 308 زن یا بیشتر از کارهای دولتی و 74 نفر از بخش خصوصی اخراج شده اند.

در بیانیه جمعیت وعد آمده است: از اسامی برجسته ای که در معرض شکنجه و خشونت قرار گرفته اند می توان به آیات القرمزی شاعره معروف، نزیهه سعید روزنامه نگار، جلیله السلمان رئیس جمعیت معلمین، رولا الصفار رئیس جمعیت پرستاران و بسیاری دیگر اشاره کرد. بسیاری از آنها در معرض شکنجه شدید به دست پلیس و جلادان مردند بدون اینکه عاملان آنها مجازات شوند قرار گرفته اند.

همچنین مادر مهدی جواد ابراهیم القفاص هفده ساله که اخیر از سوی نظامیان رژیم بحرین بازداشت شده است از کارشکنی های فراوان مسئولان رژیم خبر داد.

وی افزود: پس از تحمل فشارهای فراوان موفق به گفتگو با فرزندم شدم و صدای ضعیف وی گویای حال وخیمش است. پسرم در تماس کوتاه به من گفت که دو عمل جراحی بر روی پایش انجام داده اند که این عمل ها بدون اجازه و اطلاع ما بوده است.

مادر این نوجوان بحرینی بیان کرد: مهدی دو هفته قبل هنگام یورش نظامیان برای بازداشت پسر خاله اش بازداشت شد اما هنگامی که پسر خاله ای اش را نیافتند مهدی را به جای وی بازداشت کردند.

از سوی دیگر شبکه العکر نیوز از بازداشت حمیده سرحان از سوی نظامیان رژیم بحرین پس از یورش به منزلش و مصادره رایانه و تلفن همراه وی خبر داد.

این در حالی است که جلیله السلمان فعال زن بحرینی به بازداشت معصومه عیسی، هلا عبدالجلیل و حمیده سرحان اشاره کرد.

منابع وابسته به مخالفان بحرین از گردهمایی اعتراض آمیز به مناسبت سومین سالگرد انقلاب مردم بحرین در میدانی در برلین خبر دادند.

همچنین منابع حقوقی بحرینی با اشاره به اخراج متوالی روزنامه نگاران از سالن دادگاهها در ادامه استمرار این اقدامات دادگاههای آل خلیفه هشدار دادند.

کد N131920

وبگردی