آفتاب
رئیس پارلمان قطر:

باید روند آشتی ملی در سوریه فراهم شود/ کشتار مردم فلسطین توسط اسرائیل نقض آشکار قوانین بین المللی

باید روند آشتی ملی در سوریه فراهم شود/ کشتار مردم فلسطین توسط اسرائیل نقض آشکار قوانین بین المللی

رئیس پارلمان قطر گفت: جهان اسلام در حساس‌ترین شرایط خود بسر می برد و برای مقابله با مشکلات آن باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمد بن مبارک الخلیفی در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی گفت: در حالی در این اجلاس دور هم جمع می شویم که جهان اسلام در شرایط حساسی بسر می برد و باید تلاش مضاعفی برای مقابله با آن داشته باشیم و در جهت تقویت مبادلات بازرگانی تلاش کنیم.

وی افزود: این اجلاس در حالی برگزار می شود که اسرائیل به قتل و کشتار مردم فلسطین و شهرک‌سازی‌های خود ادامه می دهد این صرف نظر از تجاوز علیه قدس شریف و شهروندان فلسطینی است و یکی از آشکارترین نقض های قوانین بین المللی است.

رئیس پارلمان قطر با بیان اینکه باید روند آشتی ملی در سوریه فراهم شود، گفت: موضع قطر شناخته شده است و ما از ملت فلسطین حمایت می کنیم و امیر قطر در حمایت از مساله فلسطین و ادامه کمک به مردم فلسطین در محافل بین المللی و باز پس گرفتن حقوق فلسطینیان تلاش می کند.

الخلیفی با اشاره به کشتارهای مسلمانان در سومالی اظهار داشت: باید از حقوق آنان و همچنین مسلمانان میانمار دفاع کنیم که پاکسازی نژادی که باعث کشته شدن هزاران نفر شده پایان یابد.

وی افزود: عاملان این کشتارها به هیچ دین و ارزشی اعتقاد ندارند.

رئیس پارلمان قطر ادامه داد: با دفاع از حق ثابت و خدشه‌ناپذیر انرژی هسته‌ای در عین حال تاکید می شود که خاورمیانه باید عاری از سلاح های کشتار جمعی از جمله رژیم اسرائیل باشد و نباید سیاست یک بام و دو هوا در اینجا اعمال شود.

الخلیفی با تاکید بر اینکه خواهان برقراری گفتمان همزیستی مسالمت‌آمیز بر اساس دین اسلام هستیم، گفت: گفتگوی سازنده برای همه کارساز خواهد بود. امیدواریم این نشست به ثمر برسد و گام های بلندی برای همکاری فی‌مابین ایجاد شود.

کد N131918

وبگردی