آفتاب

شمخانی: اقدامات سیاسی بدون در نظر گرفتن خواست ملت سوریه به کاهش بحران منجر نمی‌شود

شمخانی: اقدامات سیاسی بدون در نظر گرفتن خواست ملت سوریه به کاهش بحران منجر نمی‌شود

محمد جهاد الحام، رییس مجلس ملی سوریه بعد از ظهر سه‌شنبه با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران در این دیدار با اشاره به موفقیت‌های پی در پی دولت سوریه در عرصه مقابله با تروریست‌های تکفیری و دفاع از حقوق ملت سوریه در جریان گفت‌وگوهای سیاسی اظهار کرد: اقدامات سیاسی بدون در نظر گرفتن خواست و ارده ملت سوریه نمی‌تواند به کاهش بحران بینجامد.

او ملی با تقبیح بهره‌گیری از ابزارهای سیاسی برای تحمیل اراده جریان‌های خشونت‌گرا به جامعه سوریه افزود: هزینه سنگینی که امروز مردم مظلوم سوریه در مبارزه با جریان‌های تکفیری وابسته پرداخت می‌کنند به طور قطع باید منجربه شکل‌گیری شرایط جدید بر اساس خواست مردم این کشور بشود.

شمخانی حمایت از مقاومت دولت و ملت سوریه را وظیفه کشورهای مستقل و علاقه‌مند به حاکمیت عقلانیت و صلح در جهان عنوان کرد و افزود: تغییر معادلات سیاسی و نظامی به نفع دولت و مردم سوریه و انشقاق در جریان‌های مقابل آن نشان‌دهنده اصالت مقاومت ملت سوریه و بی‌ریشه بودن تروریست‌های تکفیری است.

رییس مجلس سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقامت مردم سوریه ضرورت توقف رنج و خسارت‌های مادی و معنوی وارد بر مردم این کشور را مورد تاکید قرار داد.

جهاد اللحام با تاکید بر استقبال دولت سوریه از راه‌حل‌های سیاسی مبتنی بر خواست مردم این کشور برای پایان دادن به بحران موجود در این کشورهای غیرسوری مدنظر قرار گرفته باشد محکوم به شکست است.

انتهای پیام

کد N131870

وبگردی