آفتاب

شمخانی: اراده و خواست ملت سوریه باید در هر اقدام سیاسی لحاظ شود

شمخانی: اراده و خواست ملت سوریه باید در هر اقدام سیاسی لحاظ شود

تهران - ایرنا - دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: اقدامات سیاسی بدون در نظر گرفتن خواست و اراده ملت سوریه نمی تواند به کاهش بحران بیانجامد.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی در دیدار با محمد جهاد الحام رییس مجلس سوریه با اشاره به موفقیت های پی درپی دولت سوریه در عرصه مقابله با تروریست های تکفیری و دفاع از حقوق ملت سوریه در جریان گفت و گوهای سیاسی، تصریح کرد: اقدامات سیاسی بدون در نظر گرفتن خواست و اراده ملت سوریه نمی تواند به کاهش بحران در این کشور منجر شود.

وی ضمن تقبیح بهره گیری از ابزارهای سیاسی برای تحمیل اراده جریان های خشونت گرا به جامعه سوریه، اظهار کرد: هزینه سنگینی که امروز مردم مظلوم سوریه در مبارزه با جریان های تکفیری وابسته پرداخت می کنند، به طور قطع می بایست منجر به شکل گیری شرایط جدید بر اساس خواست مردم این کشور شود.

شمخانی حمایت از مقاومت دولت و ملت سوریه را وظیفه کشورهای مستقل و علاقمند به حاکمیت عقلانیت و صلح در جهان عنوان کرد و گفت: تغییر معادلات سیاسی و نظامی به نفع دولت و مردم سوریه و انشقاق در جریانهای مقابل آن نشان دهنده اصالت مقاومت ملت سوریه و بی ریشه بودن تروریست های تکفیری است.

رییس مجلس سوریه هم در این دیدار با قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم سوریه، ضرورت توقف رنج و خسارت های مادی و معنوی وارده بر مردم این کشور را مورد تاکید قرار داد.

محمد جهاد الحام با تاکید بر استقبال دولت سوریه از راه حل های سیاسی مبتنی بر خواست و اراده مردم این کشور برای پایان دادن به بحران موجود در این کشور، اظهار داشت: هرگونه طرحی که در دو سوی آن منفع گروه ها و کشورهای غیر سوری مد نظر قرار داشته باشد، محکوم به شکست است.

سیام(1)**2021**1535
کد N131849

وبگردی