آفتاب
آسیاتایمز :

مذاکره ایران با غرب از روی ناچاری نیست

مذاکره ایران با غرب از روی ناچاری نیست

تهران – ایرنا – نشریهˈ آسیا تایمزˈ روز سه شنبه با اشاره به پیشرفت های داخلی ایران در 35 سال اخیر نوشت :در عرصه بین الملل نیز ایران دوستان خود را دارد و مذاکره با غرب، فرصتی برای آمریکاست تا با درک سیاست های تهران، بتواند در مسیر دستیابی به توافق نهایی گام بردارد.

این نشریه می نویسد: ایران با وجود همه مشکلات اقتصادی، در زمینه کاهش بی سوادی موفق بوده، زنان در جامعه فعالند ، انتخابات با مشارکت مردم انجام می شود ، پیشرفت های علمی چشمگیری صورت گرفته و پیشبرد برنامه صلح آمیز هسته ای، موضوعی است که با وفاق ملی همراه است.

این نشریه اضافه کرد: این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که آنچه 35 سال پیش باعث انقلاب در ایران شد، همچنان باقی است و هرگاه پای استقلال ایران در میان باشد، روحیه انقلابی در مردم ایران تقویت می شود.

نشریه نوشت: آنچه 35 سال پیش در ایران روی داد ،هرگز به درستی از سوی آمریکا درک نشد،اکنون 35 سال پس از انقلاب، روسیه، چین، ترکیه، پاکستان و دیگر کشورهای آسیایی، به علاوه کشورهای آمریکای لاتین و همه کشورهای آفریقایی با ایران روابط عادی دارند و تنها در صورتی که آمریکا بتواند فرصت به دست آمده براساس سیاست ˈنرمش قهرمانانهˈ را درک کند، می توان به موفقیت گفت وگوهای ˈوینˈ و دستیابی به توافق نهایی در سال 2014 امیدوار بود.

مترجمام**9163**1547**5981
کد N131823

وبگردی