آفتاب
رئیس پارلمان عمان:

پراکندگی و جنگهای داخلی کشورهای عربی را از مساله فلسطین غافل کرده است

پراکندگی و جنگهای داخلی کشورهای عربی را از مساله فلسطین غافل کرده است

رئیس پارلمان عمان کشورهای گفت: کشورهای عربی در پراکندگی و جنگهای داخلی به سر می برند که این مساله توجه آنها را به فلسطین کم کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر رئیس پارلمان عمان در نهمین کنفرانس اتحادیه های مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی که از صبح امروز در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است با ابراز امیدواری از مصوبات عملی این اجلاس گفت: امت اسلامی که خداوند به آن کرامت بخشیده در حال حاضر در معرض آزمونهای سرنوشت ساز قرار گرفته است.

وی افزود: در چنین شرایطی یا باید دست از مسئولیت خود بکشیم یا در حد و توان مسئوولیت باشیم و با الهام از امت اسلامی خود تصویری روشن از اسلام نمایان کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: ما باید امانت تلاش برای حفظ منافع امت اسلام و ترسیم آینده ای روشن تر و برخورداری از فرزندان امت اسلامی از زندگی با ثبات را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه این اجلاس در کشور دوست و مسلمان ایران که بسیار در مساله فلسطین تلاش کرده است برگزار می شود گفت: مساله فلسطین همواره با چالشهای متعددی روبرو بوده از جمله تلاش صهیونیستها برای دفن هویت خود و اعمال محدویتهای بر ملت فلسطین که باید برای این مساله در چنین اجلاسی تصمیم گیری کنیم.

رئیس پارلمان عمان افزود: وضعیتی که کشورهای عربی در آن به سر می برند پراکندگی و جنگهای داخلی است که توجه آنها را از مساله فلسطین کم کرده است اما امیدوارم این دوره از اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی به ریاست آقای علی لاریجانی بتواند با موفقیت پیش رفته و برای این مسائل راهکاری داشته باشد.

 

کد N131792

وبگردی