آفتاب
/نهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی/

رییس مجلس اردن: کشورهای اسلامی بیش از هر زمانی به وحدت نیاز دارند

رییس مجلس اردن: کشورهای اسلامی بیش از هر زمانی به وحدت نیاز دارند

رییس مجلس اردن با تاکید بر لزوم تفاهم و هماهنگی بین‌ کشورهای اسلامی گفت که این اجلاس می‌تواند گام‌های مضاعفی برای تحقق اهداف امت اسلامی بردارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عاتف الطراوته در سخنانی در نوبت عصر نهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی از دولت، ملت، رییس‌جمهور و رییس مجلس به دلیل پذیرایی گرم و میزبانی این اجلاس قدردانی کرد و گفت که می‌توان به واسطه این اجلاس گام‌های مضاعفی را در راستای اهداف امت اسلامی برداشت.

وی با تاکید بر این‌که «امت اسلامی اکنون باید بیش از هر زمانی به سمت تفاهم و هماهنگی پیش رود» گفت: امت اسلامی با هماهنگی و تفاهم می‌تواند از شر دشمنان حفظ شده که دستیابی به این موضوع به وحدت نیاز دارد.

به گفته رییس مجلس اردن کشورهای اسلامی باید به دنبال رفع موانع خودشان باشند و باید ناراحتی‌ها را از خود دور کنند تا بتوانند به راه‌حلی برای ثبات و امنیت در منطقه دست یابند. در این شرایط است که دولت‌ها و ملت‌ها در منطقه احساس آرامش می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که «اردن به دنبال دستیابی به پیشرفت و شکوفایی است» گفت: در راه رسیدن به این هدف دشواری‌هایی وجود دارد که دنبال حل آن هستیم تا منافع و ثبات کشورمان حفظ شود.

رییس مجلس اردن تاکید کرد که اردن به دنبال برابری و مساوات و نزدیکی دیدگاه‌ها و حفظ منافع امت اسلامی و دستیابی به امنیت، صلاح و ثبات است و بر این باور است که غیر از این ابزارها نمی‌توان بحران‌های منطقه را از بین برد. بحران‌هایی که آینده بشریت را با تهدید مواجه می‌کند.

وی با با بیان این‌که «منطقه در شرایط بحرانی به سر می‌برد» گفت: در کشورهای منطقه مشکلاتی وجوددارد که بعضا جنگ‌های سردی نیز ایجاد شده است. باید راهی برای حل این بحران‌ها پیدا کرد. تاکنون راه حل‌های سیاسی، نظامی امتحان شده که به نتیجه نرسیده است و حتی بهار عربی نیز به طور کامل محقق نشد. باید برای حل مشکلات کشورهای اسلامی تلاش کنیم.

وی در پایان گفت که در اردن از جریان‌های سیاسی مختلف و از مردم استفاده می‌شود تا بتوان مسیر تاریخی را به خوبی طی کرد.

انتهای پیام

کد N131783

وبگردی