آفتاب

هشدار یک گروه شبه نظامی به گردشگران برای ترک مصر

هشدار یک گروه شبه نظامی به گردشگران برای ترک مصر

تهران – ایرنا – گروه شبه نظامی موسوم به ˈانصار بیت المقدسˈ روز سه شنبه به گردشگران خارجی هشدار داد که مصر را تا 20 فوریه (اول اسفند) ترک کنند و گرنه به آنها حمله خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، این گروه مسلح فعال در شبه جزیره سینا که مسوولیت حمله انتحاری روز یکشنبه را به یک دستگاه اتوبوس گردشگران خارجی به عهده گرفت که در آن دو شهروند کره جنوبی و یک مصری کشته شدند، این بیانیه را در صفحه پایگاه توییتر وابسته به خود در اینترنت منتشر کرد.

این گروه در بیانیه ای که به زبان انگلیسی در توییتر منتشر کرد، افزود: ما به گردشگران توصیه می کنیم که پیش از به انتها رسیدن مهلت اول اسفند با سلامتی از مصر خارج شوند.

با اینکه این هشدار در پایگاه اینترنتی رسمی این گروه منتشر نشده، اما مطالبی که تاکنون در این صفحه توییتری منتشر شده، صحیح بوده است.

بر اساس این گزارش، با اینکه در حملات شبه نظامیان یاشده از هنگام برکناری ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری پیشین که به دست ارتش برکنار شد، تاکنون صدها مامور پلیس و نظامی کشته شده اند، اما حمله روز یکشنبه با انفجار بمب به یک دستگاه اتوبوس گردشگری نشانگر دگرگونی راهبردی با حمله به اهدافی است که ممکن است به نابودی اقتصاد این کشور منجر شود.

انصار بیت المقدس که فعال ترین سازمان شبه نظامی مصر به شمار می رود، پیشتر تهدید کرده بود که دولت موقت منصوب از سوی سپهبد ˈعبدالفتاح السیسیˈ فرمانده ارتش را سرنگون خواهد کرد.

گروه موسوم به انصار بیت المقدسدر در این بیانیه به هشداری 16 فوریه (27بهمن) اشاره می کند که در آن از گردشگران خواستار ترک مصر شده بودند.

، Abdel Fattah al-Sisi ، Mohammad Morsi ،

مترجمام**1486**1010
کد N131620

وبگردی