آفتاب

پزشکان تامین اجتماعی یونان از دستور دولت سر باز می زنند

پزشکان تامین اجتماعی یونان از دستور دولت سر باز می زنند

آتن - پزشکان بیمه های تامین اجتماعی یونان از دستور دولت سرباز می زنند و بیمارستان ها را تحویل نمی دهند.

به گزارش ایرنا از آتن ، پزشکان بیمه های تامین اجتماعی به نشانه مخالفت با سیاست های دولت راستگرای محافطه کار در قبال مراکز درمانی از دستور دولت برای تخلیه بیمارستانهای وابسته به بیمه های تامین اجتماعی سر باز می زنند.

پزشکان بیمه های تامین اجتماعی و بیمارستان های وابسته یونان امروز با تجمع مقابل بیمارستان های وابسته به بیمه های تامین اجتماعی که خدمات اولیه درمانی را به شهروندان ارایه می دهند با تعطیل کردن این بیمارستان ها مخالفت کردند.

به گزارش رسانه های خبری یونان تظاهرات مشابهی مقابل تمام بیمارستان های وابسته به بیمه های تامین اجتماعی درسراسر کشور برگزار شد و معترضین که از پشتیبانی شهروندان هر شهرداری برخوردار بودند ، از تحویل بیمارستان ها به نمایندگان دولت خودداری کردند.

دولت یونان روزگذشته تصمیم گرفت از صبح روز سه شنبه تمام بیمارستان های وابسته به بیمه های تامین اجتماعی را تعطیل کند و در یک فاصله زمانی اصلاحات لازم در ساختارکاری این بیمارستان ها را انجام دهد.

اتحادیه پزشکان بیمه های تامین اجتماعی سه شنبه شب پس ازیک جلسه طولانی درمورد آینده مبارزات خود با سیاست های دولت راستگرای ائتلافی یونان، با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد شدید ازعملکرد دولت درقبال مراکز درمانی کشور اعلام کرد که پزشکان بیمه های تامین اجتماعی و بیمارستان های وابسته اجازه نخواهند داد که با کاهش بودجه مراکز درمانی وکاهش نیروی انسانی این مراکز، سلامت شهروندان درمخاطره قرارگیرد.

پزشکان بیمه های تامین اجتماعی حدودسه ماه است به نشانه مخالفت با سیاست ریاضت اقتصادی دولت، کاهش نیروی انسانی وبودجه مراکزدرمانی تظاهرات اعتراضی، به اعتصاب های کوتاه مدت دست می زدند.

اتحادیه سراسری پزشکان ازدولت راستگرای ومحافطه کار یونان خواسته است دست از اطاعت کورکورانه از دستورات بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی وصندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا که وام دهندگان خارجی به یونان هستند، برداشته وبه فکرشهروندان این کشورباشند که با مشکلات مالی جدی روبروهستند.

ˈ ادونیس یوروکی یادیسˈ وزیردرمان و بهداشت و همبستگی یونان روز سه شنبه درنشست خبری با تلویزیون های خصوصی ˈ انتنا 1 ˈ و ˈ اسکای ˈگفت: پزشکان باعث بسته شدن بیمارستان های وابسته به تامین اجتماعی شده اند زیرا مدت سه ماه است که از ارایه خدمات درمانی به شهروندان خودداری می کنند.

وی گفت: وزارت درمان و بهداشت ابتدا درنظر داشت که درحالیکه بیمارستان ها به فعالیت خود ادامه می دهند، نسبت به انجام اصلاحات اقدام نماید ولی پزشکان مدت سه ماه است که تقریباً دست ازکار کشیده اند و بنابراین آنان مقصر بسته شدن بیمارستان های وابسته به بیمه های تامین اجتماعی می باشند.

وزیردرمان و بهداشت یونان ضمن عذرخواهی ازمردم، گفت: ترتیبی اتخاذ خواهد شد که بیمارستان ها و مراکز درمانی پس انجام اصلاحات لازم ظرف یکما آینده خدمات خود را به خوبی به شهروندان و حتی شهروندانی که دارای بیمه نمی باشند را از سرگیرند.

اروپام**2170**1547
کد N131615

وبگردی