آفتاب

رسوایی جدید ناتو در دانمارک/ حیوانات زنده هدف نظامیان انگلیسی قرار می گیرند

رسوایی جدید ناتو در دانمارک/ حیوانات زنده هدف نظامیان انگلیسی قرار می گیرند

هدف قرار گرفتن حیوانات زنده در تمرین تیراندازی نظامیان انگلیسی ناتو در دانمارک انتقاد حامیان حقوق حیوانات را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میرر، نظامیان انگلیسی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در تمرینات تیراندازی خود حیوانات زنده را به سیبل تیراندازی می بندند. بر این اساس تصاویر منتشر شده از تمرین تیراندازی نظامیان انگلیسی در پایگاه نظامی ناتو در حومه شهر کپنهاگ دانمارک رسوایی جدیدی را برای این کشور به بار آورده است.

پیش از این انتشار خبر کشتن یک زرافه به دست حیوانات درنده در مقابل چشمان بازدیدکنندگان از یک باغ وحش در دانمارک انتقادهای زیادی را متوجه مسئولان این باغ وحش کرده بود. تصاویر منتشر شده نشان می دهد نظامیان با بستن حیوانات زنده از قبیل خوک به سیبل تیراندازی، به آنها جراحت های کشنده وارد می کنند.

طبق این گزارش نظامیان انگلیسی در چارچوب نیروهای ناتو سالی دو بار برای آموزش نظامی به این پایگاه نظامی اعزام می شوند. در این ماموریت های آموزشی از خوک های مجروح به عنوان نمونه ای برای آموزش مداوا و جراحی زخم های کشنده ناشی از سلاح گرم نیز آموزش داده می شود.

این در حالی است که اگر حیوانات مذکور از عملیات جراحی جان سالم به در ببرند، بار دیگر برای انجام یک تست تیراندازی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. در همین رابطه یک سازمان مدافع حقوق حیوانات ضمن انتقاد شدید از این اقدام نظامیان ناتو تاکید کرد برای آموزش نظامی باید اهداف غیرجاندار مورد استفاده قرار گیرد. وی اقدام نظامیان انگلیسی را وحشی گری نامید و از ارائه شکایت به کمیسیون اروپا در خصوص اقدام مقامات نظامی انگلیسی و دانمارکی خبر داد.

کد N131588

وبگردی