آفتاب

افتتاح دو طرح اورژانس هسته‌ای و سامانه‌ هشدار دهنده در مراکز هسته‌ای اصفهان و نطنز

افتتاح دو طرح اورژانس هسته‌ای و سامانه‌ هشدار دهنده در مراکز هسته‌ای اصفهان و نطنز

طرح‌های جدید سازمان انرژی اتمی ایران در مرکز تولید سوخت هسته ای اصفهان و مجتمع غنی سازی نطنز (شهید احمدی روشن) با حضور زارعان، رییس کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت هسته ای کشور و جمعی از مسئولین شهری و استانی افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون سازمان انرژی اتمی در مراسم افتتاح دو طرح اورژانس هسته ای و سامانه‌های هشدار دهنده که با حضور فرماندار شهرستان های کاشان و نطنز و ریاست دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت؛  خدا را شکر حضور مردم در مراسم 22 بهمن پیام های خاص و ویژه ای را در سطح داخلی و بین الملل همراه داشت و با این حضور به زیاده خواهی های نظام سلطه پاسخ دندان شکنی دادند که جای تقدیر و تشکر دارد. به همین واسطه مسئولین تعهداتشان نسبت به مردم بیشتر می شود و باید تلاش مضاعفی را داشته باشیم که بتوانیم مسیر و راه امام راحل را ادامه دهیم و همچنین جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف خصوصاً در سنگر هسته‌ای، تجدید بیعتی با ارزش ها و آرمانهای انقلاب اسلامی داشته باشیم.

معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد یکی از اهداف سازمان انرژی اتمی دستیابی به تولید انرژی پاک با استفاده از توان و ظرفیتهای داخلی با در نظر داشتن پتانسیل های موجود می باشد و این مهم برکات زیادی دارد. اگر پیرامون نیروگاه بوشهر یک تحقیق بنمائیم شاهد خواهیم بود که این نیروگاه با ظرفیت 1000 مگاوات و صرفه جویی 6 میلیون لیتر سوخت فسیلی در روز  که در سال 2.190.000.000 لیتر صرفه جویی در بر دارد، چه فواید عظیمی برای کشور دارد. ان شاءالله با پشتیبانی‌های دولت در ابعاد مالی و اختصاص بودجه با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همکاری روسیه در سال آینده کلنگ فاز دوم نیروگاه بوشهر به زمین خواهد خورد که مزیت این نیروگاه در فاز آینده داشتن آب شیرین کن می باشد.

در ادامه زارعان پیرامون اخبار هسته ای منتشره در رسانه ها گفت: هر چه رسانه ها خصوصاً رسانه های بیگانه می گویند حتماً و قطعاً درست و صحیح نیست الحمدا.. با بصیرتی که مردم فهیم ایران دارند به راحتی خوب و بد را تشخیص می‌دهند. همچنین متأسفانه بعضی از افراد بدخواه یا نادان که بعضاً بدون برآورد و بررسی، بدون تحلیل و تحقیق پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نظر می کنند. بدون آنکه اصلاً در جریان باشند مصاحبه می کنند و می گویند که غنی سازی تعطیل شد، 5 درصد تعطیل شد، اراک تعطیل شد و غیره. ولی واقعیت این است و همانطور که شاهد هستید به جز بحث 20 درصد آن هم بصورت موقت، هیچگونه فعالیتی تعطیل نشده است و سازمان انرژی اتمی با قدرت تمام به فعالیت‌های خود کما فی‌السابق ادامه می‌دهد. لذا نباید اظهار نظر دور از واقعیت و غیر کارشناسانه و غیر منصفانه صورت پذیرد که یأس و نا‌امیدی در جامعه به دنبال داشته باشد.

زارعان همچنین از تولید اکسیژن 18 برای درمان بیماران سرطانی خبر داد و گفت : اکسیژن 18 تا پایان امسال یا اوایل سال آینده رونمایی می شود و اینها افتخاراتی هستند که همکاران عزیز و گمنام در صنعت هسته ای بدون هیچگونه ادعا و خودبینی و خود بزرگ بینی  می آفرینند و این را باید قدر بدانیم.

معاون سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد در این شرایط ما باید هوشیارانه و با دقت دشمن را رصد کنیم. زیرا دشمن دنبال آن است که به هر شکل ممکن بتواند خلاء و نیازمندی های اطلاعاتی خود را تأمین نماید. سازمان انرژی اتمی با هوشیاری و تدبیر با همکاری سایر مراجع امنیتی و اطلاعاتی، دشمن را رصد می‌کند و اهداف آنان را به لطف خداوند تاکنون خنثی نموده است.

رییس کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت هسته ای در خصوص اظهارات اخیر مقامات امریکایی گفت : همانطور که جناب دکتر صالحی، معاون محترم رییس جمهور گفت، توصیه می کنیم که ماجراجویی سیاسی نکنند چرا که شرایط برای چنین صحبت هایی مهیا نیست.

وی در پایان گفت: در حوزه های پزشکی، نانوتکنولوژی، انرژی و... خیلی از افتخارات را تا کنون متخصصین جوان بی ادعا آفریدند که نامی از آنها نیست. اکنون دوران بالندگی است و کشور با سرعت و قدرت رسیدن به قله هایی که مدنظر می‌باشد را بر حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری دنبال می‌نماید و ان شاءا.. با تلاش ویژه و هوشیاری تمام عیار که همیشه به لطف خداوند یک قدم جلوتر از آنچه دشمن در سر داشته، بوده ایم و با تکیه بر توان و اقتدار ملی و توسل به ائمه اطهار کشور را به آنچه در شأن مردم بزرگوار بوده و هست، خواهیم رساند. ما از شهادت هیچ ترس و هراسی نداریم و از دشمنی بیگانگان احساس ضعف نمی کنیم بلکه با قدرت و قوت اهداف خودمان را تحت رهبری مقام ولایت دنبال کرده و این فرایند ادامه دارد. پای این انقلاب ایستاده ایم و تمام عیار از آن دفاع می کنیم.    

کد N131574

وبگردی