آفتاب

طرح اپوزیسیون اوکراین برای احیای قانون اساسی سال 2004

طرح اپوزیسیون اوکراین برای احیای قانون اساسی سال 2004

همزمان با تشدید درگیری‌ها در نزدیکی ساختمان پارلمان اوکراین در شهر کی‌یف، مخالفان دولت اوکراین طرح خود برای احیای قانون اساسی سال 2004 به کشورشان را در پارلمان ثبت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، روسلان کوشیلینسکی، معاون رییس پارلمان اوکراین امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت: ما درخواست مخالفان را ثبت کرده‌ایم و شماره ثبت دریافت کرده‌ایم.

به گفته مخالفان دولت اوکراین،‌ ولادیمیر ریباک، رییس مجلس علیای پارلمان اوکراین قصد دارد نشستی را با رهبران فراکسیون‌های مهم پارلمانی برگزار کند و در این نشست آن‌ها قرار است درباره مساله اجرای مجدد قانون اساسی سال 2004 در کشور بحث کنند.

پیشتر مخالفان دولت اوکراین تقاضا کرده بودند قانون اساسی سال 2004 در تاریخ 18 فوریه در پارلمان مورد بحث قرار گیرد. پارلمان اوکراین تاکنون جلوی هرگونه تلاشی برای آن که این طرح را مورد بحث قرار دهد، گرفته بود.

در عین حال بر اساس آخرین گزارش‌ها در جریان نا آرامی‌های امروز در نزدیکی ساختمان پارلمان اوکراین سه سرباز اوکراینی مجروح شده‌اند. معترضان تلاش کردند تا صفوف نیروهای پلیس را که در مسیر منتهی به پارلمان ایجاد شده بود در هم بشکنند. به گفته وزارت کشور اوکراین، این سربازان پس از آن مجروح شدند که معترضان یک کامیون را تصاحب کرده و تلاش کردند تا آن را به سوی ساختمان پارلمان برانند.

سخنگوی وزارت کشور اوکراین اظهار داشت: درگیری‌ها فروکش نکرده و تظاهرکنندگان تلاش می‌کنند تا کمربند امنیتی پلیس را در هم بشکنند.

به گفته مقامات پلیس شهر کی‌یف نیروهای پلیس تنها در مقابل معترضان به مقاومت منفعلانه پرداخته‌اند در حالی که معترضان به سوی آن‌ها بمب‌های دودزا پرتاب می‌کنند.

انتهای پیام

کد N131481

وبگردی