آفتاب
در دیدارِ رییس مجلس سنای پاکستان

رییس جمهور :تبدیل اختلافات مذهبی و طایفه ای به تروریسم به هیچ وجه قابل قبول نیست

رییس جمهور :تبدیل اختلافات مذهبی و طایفه ای به تروریسم به هیچ وجه قابل قبول نیست

رییس جمهور در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدارِ رییس مجلس سنای پاکستان خواستار بهبود مسائل امنیتی در داخل پاکستان به منظور تامین امنیت بیشتر در مرزهای مشترک با ایران شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به اینکه زمینه های لازم برای توسعه و گسترش روابط همه جانبه میان دو کشور ایران و پاکستان موجود است ابراز امیدواری کرد تحرک در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی و فرهنگی میان دو کشور سرعت بگیرد.

رئیس جمهور با بیان ضرورت مبارزه با تروریسم و افراطی گری تصریح کرد: برای ما تبدیل اختلافات مذهبی و طایفه ای به تروریسم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

روحانی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود مسائل امنیتی در داخل پاکستان به گونه ای که تاثیرات بازدارنده ای بر جریان افراط و تروریسم بگذارد تاکید کرد: مرز های ما باید امن بماند و این گونه حوادث قابل قبول نیست و ما از دولت پاکستان می خواهیم تمام توان خود را برای حل این معضل بکار بگیرد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه همکاری های فی مابین دو کشور برادر و مسلمان ایران و پاکستان برای مبارزه با تروریسم باید ادامه یابد گفت: ما برای اقدام مشترک به منظور حل معضل تروریسم با پاکستان همکاری می کنیم.

رییس مجلس سنای پاکستان: تمام اقدامات مناسب را برای مردم ایران انجام خواهیم داد

رییس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار با عرض تبریک پیروزی دکتر روحانی در انتخابات اخیر گفت: از طرف مردم و مقامات پاکستان برای جنابعالی، مردم و مقامات ایران آرزوی موفقیت می کنم.

سردار ایاز صادق، رییس مجلس سنای پاکستان گفت: تعاملات فراوان شما در حوزه بین المللی را تبریک می گویم چرا که این تعاملات برحوزه جهانی بسیار موثر خواهد بود.

او گفت: رهبران پاکستان با شما هم عقیده اند که سطح روابط ما در همه جهات باید بسیار توسعه یابد.

رییس مجلس سنای پاکستان مناسبات دو کشور را مثبت و رو به رشد ارزیابی کرده و تاکید کرد: روابط ما با ایران اهمیت بسیاری دارد و من اطمینان می دهم مناسبات اقتصادی میان دو کشور، بخصوص خط لوله گاز ایران و پاکستان را با جدیت ادامه خواهیم داد.

سردار ایاز صادق با اشاره به اینکه پاکستان خود قربانی ترویسم است گفت: مردم و دولت پاکستان در مبارزه با تروریسم بسیار جدی هستند و پاکستان تمام اقدامات مناسب را برای مردم ایران انجام خواهد داد و اجازه نخواهیم داد این اقدامات تروریستی در روابط ما تاثیر بگذارد.

رییس مجلس سنای پاکستان تصریح کرد: مطمئن هستم برخی دولت های خارجی با دامن زدن به این حوادث تروریستی می خواهند برای ما مشکل آفرینی کنند.

انتهای پیام

کد N131471

وبگردی