آفتاب
/نهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی/

رییس مجلس ترکیه: آینده روابط ایران و ترکیه روشن است

رییس مجلس ترکیه: آینده روابط ایران و ترکیه روشن است

رییس مجلس ترکیه گفت: این کنفرانس از این جهت مهم است که بتوان راهکارهایی را برای حل مشکلات موجود در جهان اسلام به دست آورد. ما اگر در این کنفرانس نتوانیم راه‌حل‌هایی به دست آوریم تنها خود را گول زده‌ایم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمیل چیچک، رییس مجلس ترکیه در حاشیه کنفرانس مجالس اسلامی که صبح امروز درمحل اجلاس سران تهران آغاز به کار کرد، در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاری این اجلاس، گفت: اکنون در کل جهان کشتارها و درگیری‌های بسیاری وجود دارد. روزانه بسیاری از مردم حتی کودکان کشته می‌شوند. در چنین شرایطی ما مسلمانان باید دست در دست هم دهیم و با اتفاق نظر در کنار یکدیگر ایستاده و بتوانیم راهکارهایی برای حل این مسائل به دست آوریم به همین دلیل برگزاری این کنفرانس بسیار خوب است.

وی ادامه داد: این کنفرانس از این جهت مهم است که بتوان راهکارهایی را برای حل مشکلات موجود در جهان اسلام به دست آورد. ما اگر در این کنفرانس نتوانیم راه‌حل‌هایی به دست آوریم تنها خود را گول زده‌ایم.

رییس مجلس ترکیه در پاسخ به سوال ایسنا درباره آینده روابط ایران و ترکیه در دوره جدید، گفت: روابط دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد و در آینده این روابط بیشتر گسترش خواهد یافت.

چیچک اضافه کرد: فرصت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری در دو کشور برای گسترش روابط وجود دارد. در همین راستا در دوره جدید دولت ترکیه در همین فرصت کوتاه ارتباط نزدیکی با مقامات ایرانی برقرار کرده است. من آینده روابط ایران و ترکیه را روشن می‌بینم.

انتهای پیام

کد N131463

وبگردی