آفتاب

حدادعادل:ملت ایران استقلالش را با دلارهای غصب شده معاوضه نمی‌کند

حدادعادل:ملت ایران استقلالش را با دلارهای غصب شده معاوضه نمی‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دومین یادواره سرداران و 300 شهید پاسدار شهرستان اهواز و شهدای نیروی انسانی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را یک حماسه توصیف کرد و گفت: پاسخ ملت به آمریکا آن بود که اگر دولت ما، وزارت خارجه ما و گروه مذاکره کننده ایرانی با شما بر سر میز مذاکره نشسته‌اند تا ظالمانه بودن و غیرقانونی بودن این تحریم‌ها را مدلل کنند آن را نشانه ضعف ایران ندانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خوزستان - غلامعلی حدادعادل، در این مراسم که امروز(29 بهمن) در تالار امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهارکرد: برگزاری یادواره‌های شهدا از سنت‌های دینی و انقلابی در سال‌های اخیر شده است. انقلاب اسلامی از دل سنت‌ها و شعائر ما خلق شد و خود سنت‌آفرین شده است. از صدر اسلام دهه عاشورا را گرامی می‌داشتیم و این سنت ما بود. از دل این سنت، انقلاب اسلامی بیرون آمد؛ انقلابی که از سال 41 - بیش از 50 سال پیش - مردم شعار می‌دادند: «نهضت ما حسینی است، رهبر ما خمینی است». حال، ما دهه عاشورا را باشکوه و عظمت صدچندان برگزار می‌کنیم. انقلاب هم معلول عاشورا بود و هم به عاشورا جلوه بخشید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی سنت‌های تازه‌ای را ایجاد کرده‌اند، گفت: یکی از این سنت‌ها، گرامی‌داشت دهه فجر است. همان‌طور که دهه عاشورا را گرامی می‌داشتیم و عاشورا یادآور مظلومیت خاندان پیامبر(ص) بود، دهه فجررا که یادآور پیروزی خون بر شمشیر است، بزرگ می‌داریم. اینجا جا دارد 22 بهمن که چند روزی نیست از آن فاصله گرفته‌ایم و جشن سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به شما خانواده‌های شما تبریک بگویم؛ به شما که در بانک خون انقلاب سرمایه‌گذاری کردید و در دنیا و آخرت از سود آن سرمایه بهره‌مند می‌شوید.

حداد عادل با بیان این که برگزاری این یادواره‌ها باعث می‌شود که ما فراموش نکنیم عزت و سربلندی و استقلال به چه بهایی به دست آمده است، گفت: این یادواره‌ها از سنت‌های اجتماعی و دینی ما شده است. امروز در سراسر ایران، چراغ ارزش‌های معنوی و اسلامی و ارزش والای شهادت، به برکت همین یادواره‌ها زنده مانده است. بر اساس گفته برخی مسئولان 560 یادواره امسال در خوزستان برگزار شده است. ببینید که چه مدرسه بزرگی دائر شده و چه میدان وسیعی برای رشد ملت ایران فراهم شده است و باید بشود.

وی با خواندن بیت شعر "روزی که سنگ حادثه از آسمان رسد / اول بلا به مرغ بلند آشیان رسد"، ادامه داد: خوزستان در خط اول جبهه قرار داشت؛ خوزستانی که با دشت‌های وسیع، نفت ارزشمند و با نخل‌های سرافراز و مردم غیور خود، هدف اول دشمن بود و بیش از سایر استان‌ها در معرض تهاجم قرار گرفت، امروز به برکت این شهیدان مردانه ایستاد و سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفت.

حدادعادل با بیان این که 22 بهمن امسال یک حماسه بود، افزود: در حالی که آمریکایی‌ها رجزخوانی و یاوه‌گویی می‌کردند، ملت ایران با هوشیاری به میدان آمدند و بیشتر و بهتر از هر سال پاسخ یاوه‌گویی‌های آنها را دادند. پاسخ آنها به آمریکا آن بود که اگر دولت ما، وزارت خارجه ما و گروه مذاکره کننده ایرانی با شما بر سر میز مذاکره نشسته‌اند تا ظالمانه بودن و غیرقانونی بودن این تحریم‌ها را مدلل کنند آن را نشانه ضعف ایران ندانید. آن را علامت پشیمان شدن این ملت از انقلاب اسلامی ندانید. فکر نکنید که ملت ایران، استقلال خود را با دلارهایی که مال خود ماست و آن را غصب کرده‌اید معاوضه می‌کند. فکر نکنید که ملت ایران جنایت‌های شما را در سال‌های قبل از انقلاب و پس از آن فراموش کرده‌اند و فکر نکنید ملت ایران نمی‌داند که شما در جهان چه آتش‌افروزی می‌کنید. در منطقه هرجا فتنه و ظلمی است پای شما در میان است. اما شما فکر می‌کنید ملت ایران آن را فراموش کرده که هر روز با زبان تهدید با آنها سخن می‌گویید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حضور مردم اهواز در راهپیمایی 22 بهمن نشانه اطاعت از رهبری و پایبندی به انقلاب اسلامی است، اظهارکرد: بزرگداشت یاد شهدا برای همه ما درس است. شهدا راهنمایان ما هستند و همچنان که رهبر انقلاب فرمودند شهدا مانند ستارگان آسمان هستند که گرچه دست ما به ظاهر به آن ها نمی‌رسد اما آن ها با نور خود ما را راهنمایی می‌کنند. ما امروز راه آینده خود را به کمک ستارگان ایران اسلامی یعنی همین شهدا پیدا می‌کنیم. شهدا می‌گویند ما رفتیم تا اسلام بماند، رفتیم تا ایران اسلامی بماند. شما که مانده‌اید چه می‌کنید؟ شهدا به من نماینده، آن روحانی، آن معلم، آن کارمند، آن پاسدار، آن ارتشی، آن بسیجی، آن بانوی خانه‌دار، آن کاسب، آن کشاورز، آن کارگر، آن دانشجو و دانش‌آموز، درس ایثار و فداکاری می‌دهند. درس شهدا به ما این است که خودتان را برای انقلاب بخواهید نه انقلاب را برای خود بخواهید. به خدای احد و واحد ایمان داشته باشید. به او توکل کنید و دست گدایی به سوی دشمنان دراز نکنید. درس شهدا همان درس‌هایی است که رهبر هر روز به ملت ایران تعلیم می‌دهد.

حدادعادل در ادامه با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با مردم آذربایجان گفت: این دیدار به مناسبت سالروز قیام افتخارآمیز مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 صورت گرفت. چنان که می‌دانید جرقه‌ انقلاب اسلامی در آغاز بعد از مقاله‌ای که در آن به امام(ره) در تاریخ 17 دی سال 56 اهانت شده بود زده شد که دو روز بعد از این تاریخ(19 بهمن) طلاب و روحانیت در قم به دفاع از امام راحل(ره) و مرجعیت قیام کردند و رژیم پهلوی به روی مردم و طلاب آتش گشودند. چهل روز بعد از این حادثه، شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی در تبریز مراسم اربعین شهدای 19 دی قم را برگزار کرد و رژیم مانع از حضور مردم در این مراسم شد. به دنبال آن مردم به خیابان‌ها ریختند و تبریز آتش‌فشانی شد که رژیم پهلوی و دنیا انتظار آن را نداشت و غرق در آتش و خون شد.

حدادعادل ادامه داد: دیروز مردم تبریز مانند مردم قم که در 19 دی امسال خدمت رهبر انقلاب رسیدند با رهبر دیدار کردند و ایشان درس‌های شهدا را برای آن ها یادآوری کردند. ایشان فرمودند وحدت داشته باشید. در ایران اقوام گوناگونی زندگی می‌کنند که همه ایرانی هستند. ما به برکت اسلام کشور متحدی هستیم. اول ایرانی مسلمان هستیم و بعد ترک، کرد، عرب، فارس، لر، بختیاری، بلوچ، گیلکی و دیگر اقوام؛ اما چتر اسلام بر سر همه ما مردم ایران زمین گسترده شده و همه متحدیم. رهبر فرمودند مبادا این اختلافات ظاهری زبان، لهجه و رنگ لباس وسیله‌ای بشود که خدای ناکرده از هم دور شویم. مبادا دشمن در درون ما نفوذ کنید و وحدت باشکوهی که در 22 بهمن این تابلوی زیبای باعظمت را پیش چشم مردم جهان به نمایش گذاشت با برخی تحریکات مخدوش شود. مبادا یک سریال تلویزیونی زمینه سوءاستفاده دشمن شود و تلویزیون‌های بیگانه این موضوع را بزرگ کنند و بگویند که ملت ایران به جان هم افتادند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قصد اهانت به هیچ یک از اقوام ایرانی و به خصوص قوم بختیاری را ندارد. دشمن می‌خواهد در ایران این وحدت را از بین ببرد. از جمله شیعه و سنی را مقابل هم قرار می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که شهدا به ما درس وحدت می‌دهند، با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد: ایشان فرمودند افرادی هستند که به فکر بزک کردن آمریکا هستند و می‌خواهند چهره واقعی کریه آمریکا را آرایش کنند و مردم ایران را به اشتباه بیاندازند. ایشان آن ها را برحذر داشتند و بعد یک فهرستی از فجایع آمریکا را برشمردند و فرمودند این ها از ده‌ها سال پیش در حق این ملت جفا کردند، کودتا کردند، با انقلاب مخالفت کردند و حکومت استبدادی و نالایق شاه را پشتیبانی کردند و نظیر این حکومت را در منطقه حاکم می‌کنند. همه شعارهای حقوق بشر آن‌ها دروغ است و هر جا منافع آن ها با هر وسیله‌ای تأمین شود آن را مهم می‌داند. ایشان فرمودند آن ها در چهار سال گذشته از فتنه حمایت کردند و در حال حاضر رئیس جمهور آمریکا از فتنه‌گران حمایت می‌کند و صحبت از اهل فتنه می‌کند؛ همان آمریکایی که در متن مذاکرات زبان به تهدید باز می‌کند. ایشان باز فرمودند راه ما تکیه بر توان داخلی و در پیش گرفتن راه اقتصادی مقاومتی است. فرمودند از مذاکرات منع نمی‌کنم اما به آمریکایی‌ها خوشبین نیستیم و ما نباید به حسن نیت آن ها امیدوار باشیم.

وی افزود: راه آینده ما را شهدا نشان می‌دهند و آن مقاومت است. دیروز با مقاومت در برابر جنگ نظامی و امروز با همان روحیه ایثار و شهادت‌طلبی همه ملت ایران با اقتصاد مقاومتی این کشور را از این که خارجی بخواهد برای ما تصمیم بگیرد بی‌نیاز می‌کنند. سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است و توسط رهبری ابلاغ خواهد شد. ایشان انتظار دارند ملت با تکیه بر توان داخلی کشور حماسه اقتصادی بیافریند.

حدادعادل با بیان این که امروز شما عظمت این انقلاب را هم در درون کشور و هم در خارج کشور احساس می‌کنید، افزود: مسلمانان آزاده و آگاه در سراسر جهان از پیروزی انقلاب اسلامی قوت قلب گرفتند و نفس استمرار سی و پنج ساله جمهوری اسلامی علی‌رغم این همه فشار و جنگ و تحریم برای دنیا یک پیام دارد. رهبر انقلاب می‌خواهند ما بر استعدادهای داخلی اعتماد کنیم و هرکسی از این مسیر منحرف شود و فکر کند به جای اعتماد به خدا و به جای اعتماد به این ملت باید به قدرت‌های شیطانی اعتماد کند، راه خود را از این ملت جدا کرده و ضرر خواهد کرد.

وی با بیان این که مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ زیاده‌خواهی‌های دشمن را دادند، اظهار کرد: ایران اسلامی سرمایه‌های بزرگی دارد اما از همه سرمایه‌ها بزرگ‌تر ایمان و وحدت مردم است.

حدادعادل در پایان خطاب به خانواد‌ه‌های شهدا آن‌ها را سرمایه این ملت دانست و گفت: اگر ملتی آماده فداکاری نباشد، اگر روح غیرت دینی و ملی نباشد و آماده شهادت نباشد؛ گرچه نفت و جنگل و معدن و سرزمین داشته باشد همه این ها را از دست می‌دهد. باید مردان و زنان فداکاری باشند که از این سرمایه‌ها نگهداری کنند که ایران اسلامی از این زنان و مردان فداکار بی‌شمار دارد. خانواده‌های شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و ما به همه شما احترام می‌گذاریم. ان‌شاءالله راهی را که شهدا به ما نشان داده‌اند طی خواهیم کرد و پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن حضرت صاحب‌الزمان(عج) خواهیم سپرد.

انتهای پیام

کد N131462

وبگردی