آفتاب
/نهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی/

جلسه نوبت عصر اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی آغاز شد

جلسه نوبت عصر اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی آغاز شد

جلسه نوبت عصر اولین روز نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جلسه نوبت عصر نهمین کنفرانس اتحادیه‌ی مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی قرار است برخی از روسا و نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی به ایراد سخن بپردازند.

در جلسه نوبت صبح روسای مجالس اندونزی، فلسطین،لبنان، الجزایر، کویت، آذربایجان وافغانستان به بیان دیدگاه‌های‌شان پرداختند که از جمله مهمترین مسائل مطرح شده مساله سوریه و فلسطین، توافق هسته‌یی ایران و 1+5 و لزوم مبارزه با تروریسم و مواد مخدر بود.

پیش از سخنرانی روسای مجالس، مراسم افتتاحیه این کنفرانس در محل سالن اجلاس برگزار شد که در این مراسم رئیس مرکزسودان به عنوان رئیس پیشین این اتحادیه به ایراد سخن پرداخت.

بعد از سخنرانی رئیس مجلس سودان، ریاست دوره‌ی بعد اتحادیه بین‌المجالس اسلامی به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سپرده شد که او در سخنانی کوتاهی بر لزوم مبارزه با تروریسم و همبستگی جهان اسلام تاکید کرد و گفت که یکی از دغدغه‌های این اتحادیه‌ کمک به مردم مظلوم فلسطین است.

بعد از سخنرانی رئیس مجلس، دبیر کل اتحادیه نیز در سخنانی بر لزوم همبستگی کشورهای اسلامی تاکید نمود و در نهایت نیز حسن روحانی رئیس جمهور به ایراد سخن پرداخت.

آیات عظام، آملی لاریجانی، جنتی، هاشمی رفسنجانی، مهدوی کنی و حج الاسلام گلپایگانی و سید حسن خمینی، نیز به عنوان مهیمانان این مراسم افتتاحیه علاوه بر نمایندگان حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N131459

وبگردی