آفتاب
در دیدار ظریف

اظهار امیدواری رییس‌جمهور اتریش برای گسترش همکاری‌ها با ایران

اظهار امیدواری رییس‌جمهور اتریش برای گسترش همکاری‌ها با ایران

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به وین به منظور آغاز دور جدید مذاکرات با نمایندگان 1+5، صبح سه‌شنبه با هانس فیشر، رییس‌جمهور اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به وین، در این دیدار رییس‌جمهور اتریش با توجه به ملاقات مفید و سازنده خود با روحانی، رییس‌جمهور کشورمان در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار امیدواری کرد که با ادامه تماس‌ها و سفرهای متقابل، زمینه گسترش هر چه بیش‌تر همکاری‌ها بین دو کشور در زمینه‌های مختلف فراهم شود.

او از ادامه مذاکرات هسته‌ای در شهر وین استقبال و اظهار امیدواری کرد که نشست جاری در وین، در ادامه موفقیت‌های قبلی نتایج مفید و پرباری داشته باشد.

هم‌چنین وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تشکر از استقبال گرم مردم و دولت اتریش، به سابقه همکاری‌های خوب و گسترده دو کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد که روند توسعه و گسترش این همکاری‌های به ویژه در زمینه های اقتصادی همچنان ادامه یابد.

در این دیدار هم‌چنین سایر تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی مورد علاقه دو طرف از جمله آخرین وضعیت و تحولات سوریه و نتایج اجلاس "ژنو 2" مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته و بر ضرورت یافتن راه‌های مناسب برای پایان دادن به خشونت و تروریسم و افراطی‌گری تاکید شد.

انتهای پیام

کد N131456

وبگردی