آفتاب

کمیسیون اصل نود شکایت نمایندگان به جداول پیوستی بودجه93 را وارد دانست

کمیسیون اصل نود شکایت نمایندگان به جداول پیوستی بودجه93 را وارد دانست

تهران-ایرنا- رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه این کمیسیون شکایت نمایندگان به جداول پیوستی بودجه را وارد دانست ، گفت: به پیشنهاد کمیسیون تلفیق یک کمیته 9 نفره متشکل از اعضای هیئت دولت و کمیسیون تلفیق تشکیل می شود تا تغییرات را بر اساس مصوبات این کمیسیون اصلاح کند.

به گزارش ایرنا، ˈمحمد علی پورمختارˈ با اشاره به شکایت تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق به کمیسیون اصل 90، افزود: بیشتر اعضای کمیسیون تلفیق به علت اینکه مصوبات این کمیسیون درباره تنظیم جداول پیوستی به لایحه بودجه 93 رعایت و اجرا نشده بود و جداولی غیر از آن مواردی که در کمیسیون تلفیق مصوب شده است تنظیم و بین نمایندگان توزیع شده است اعتراض داشتند.

وی تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 به شکایت این نمایندگان رسیدگی کرد و اعتراض آنها را وارد تشخیص داد لذا موضوع را به ریاست مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق اعلام کردیم که آنها هم پذیرفتند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه مقرر شد جداول پیوستی به لایحه بودجه بررسی و اصلاح شود، افزود: برای رفع این مشکل، کمیسیون تلفیق پیشنهاد داد یک کمیته 9 نفره متشکل از اعضای هیئت دولت و کمیسیون تلفیق تشکیل شود تا این جداول را بررسی کند که این پیشنهاد با کسب اکثریت آرا تصویب شد.



**جلسه کمیته 9 نفره تغییرات جداول پیوستی برگزار می شود

این در حالی است که عضو کمیسیون تلفیق مجلس از برگزاری جلسه کمیته مذکوردر ظهر امروز خبر داد وگفت:مقرر بود کمیته 9 نفره اعضای کمیسیون تلفیق و هیئت دولت برای بررسی تغییرات جدوال پیوستی به لایحه بودجه روز گذشته بعد از پایان صحن علنی تشکیل جلسه دهد که به امروز بعد از ظهر موکول شد.

وی با بیان اینکه برخی از جداول پیوستی به لایحه بودجه 93 جزو مصوبات این کمیسیون نبوده است، افزود: برخی از جداول تنظیمی و پیوست شده به لایحه بودجه که به عنوان مصوبات کمیسیون تلفیق بین نمایندگان توزیع شده بود، اصلا در مجلس طرح و بررسی نشده اند و این جداول خارج از مصوبات کمیسیون بود.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تنظیم و پیوست جداول خارج از مصوبات کمیسیون تلفیق را غیر قانونی عنوان کرد و افزود: در همین زمینه روز گذشته در صحن علنی مجلس تذکر دادم.

سیام(1)**2021**1449
کد N131291

وبگردی