آفتاب

وزیر کشور: روش های پیشگیرانه در مبارزه با مواد مخدر انجام گیرد

وزیر کشور: روش های پیشگیرانه در مبارزه با مواد مخدر انجام گیرد

تهران- ایرنا- وزیر کشور بر عملیاتی شدن و بکارگیری شیوه ها و روش های پیشگیرانه برای مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در شصت و سومین نشست با اعضای شورای اجتماعی کشور که در محل وزارت کشور و به منظور بررسی وضعیت مواد مخدر برگزار شد به چهار مرحله پیشگیری ، درمان ، صیانت و مقابله در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتیاد به عنوان مهم ترین آسیب اجتماعی و مبنای سایر ناهنجاری ها به شمار می رود ، توجه به اقدامات ˈ پیشگیرانه و صیانت ˈ به عنوان مسائلی مهم در حوزه اجتماعی است.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت خانواده به عنوان مؤثرترین نهاد اجتماعی در کشور خواستار حساسیت و توجه بیشتر افراد جامعه نسبت به این نهاد مقدس شد.

به گفته رحمانی فضلی یکی از مواجهات ما عدم آگاهی و اطلاع کامل جامعه از آثار و عوارض سوء صرف مواد مخدر می باشد که باید اقدامات اجتماعی بیشتری جهت آگاهی رسانی به افراد جامعه در امر پیشگیری صورت پذیرد .

وی تاکید کرد که که صدا و سیما به عنوان نهادی تأثیر گذار می تواند آثار متفاوتی را به تناسب برنامه های خود در حوزه مواد مخدر انجام دهد.

وزیر کشور گفت : خوشبختانه در دیدارهایی که با اقشار و گروه های مرجع نظیر جامعه روحانیت ، مداحان و هیأت های مذهبی ، ورزشکاران و ... داشتیم اقدامات خوبی برای تشکیل NGO ها در این گروه ها در حال انجام است ؛ با این اقدام شبکه عظیمی از نیروهای اجتماعی در مسأله فعال و به نسبت سال های گذشته شاهد افزایش تعداد سمن ها در این حوزه خواهیم بود .

رحمانی فضلی با تأکید بر توسعه و تقویت فرهنگ ورزش همگانی به منظور اجتماعی کردن حوزه پیشگیری از اعتیاد و صیانت گفت : با توجه به اینکه مصرف مواد مخدر به عنوان خطر جدی و چالشی نوین در جامعه جهانی بین دولت ها و ملت ها مد نظر است ، ضروری است با بکارگیری روش ها ، شیوه ها و نگاه هایی نو به صورت جدی در این حوزه اهتمام ورزیم .

سیام**7261**1535
کد N131230

وبگردی