آفتاب

رییس جمهوری خواستار توسعه همکاری های ایران و مالزی در مبارزه با تروریسم شد

رییس جمهوری خواستار توسعه همکاری های ایران و مالزی در مبارزه با تروریسم شد

تهران- ایرنا- رییس جمهوری در دیدار رییس مجلس ملی مالزی با بیان این که شرایط بسیار خوبی برای توسعه روابط تهران و کوالالامپور وجود دارد، گفت: ایران و مالزی در راه همبستگی جهان اسلام و مبارزه با تروریسم نیز همکاری های خود را توسعه دهند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در حاشیه نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدار رییس مجلس ملی مالزی افزود: شرایط بسیار خوبی برای توسعه روابط دو کشور وجود دارد.

رییس جمهوری با بیان این که روابط فی مابین بویژه رابطه اقتصادی را باید توسعه دهیم، ادامه داد: امیدوارم بزودی شاهد آغازی برای تحرک بیشتر روابط ایران و مالزی باشیم.

روحانی با بیان این که وحدت دنیای اسلام برای ما بسیار با اهمیت است و با تاکید بر اینکه هر اقدامی که بخواهد میان مسلمانان فاصله بیندازد برای ما غیر قابل قبول است، اضافه کرد: در جهان اسلام افراطی گری مشکل ایجاد می کند و ما نباید اجازه دهیم افراطی گری نقشی ایفا نماید.



** توافق ژنو افتخاری برای منطقه و جهان است



رییس مجلس ملی مالزی نیز در این دیدار، سلام گرم نخست وزیر و مردم کشورش را به روحانی ابلاغ کرد و گفت: امیدوار هستم در دوران ریاست جمهوری جنابعالی، جمهوری اسلامی ایران همواره راه های پیشرفت و توسعه را طی کند.

پاندیکار امین حاجی مولیا دستاوردها و ابتکارات دولت تدبیر و امید را در سطح بین المللی و نیز توافق ژنو تبریک گفت و آن را افتخاری برای منطقه و جهان دانست.

رییس مجلس ملی مالزی گفت: ما می خواهیم روابط مان را بیش از گذشته توسعه دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: با جنابعالی موافقم که باید با افراطی گری مبارزه کنیم. ما اطمینان می دهیم که برای دوستی ایران و مالزی ارزش و اهمیت خاصی قائل هستیم و اجازه نخواهیم داد اختلافات کوچک میان ما فاصله بیندازد.

سیام(1)1429 *1449
کد N131227

وبگردی