آفتاب
جلیل سر قلعه به ایسنا خبر داد

"سرزمین کهن" اصلاح می‌شود/صداوسیما به مناطق بختیاری‌نشین گروه اعزام می‌کند

"سرزمین کهن" اصلاح می‌شود/صداوسیما به مناطق بختیاری‌نشین گروه اعزام می‌کند

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی از برگزاری میزگردی با حضور نمایندگان مجلس و کارشناسان درباره سریال"سرزمین کهن" خبر داد.

مجید جلیل سرقلعه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نشست مشترک نمایندگان استان های لرستان، اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری با رییس سازمان صدا و سیما در خصوص سریال سرزمین کهن گفت:در این نشست اعتراض نمایندگان به مسئولان صدا و سیما اعلام و بنا شد پخش این سریال تا انجام اصلاحات اساسی متوقف شود.

وی ادامه داد:رییس سازمان صدا و سیما نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون دو بیانیه از سوی این سازمان در خصوص پخش سکانس‌هایی از این سریال منتشر و از قوم بختیاری عذرخواهی شده است، بر لزوم توجه بیشتر تهیه کننده این سریال به فرهنگ قومیت ها تاکید کرد. همچنین از اعزام معاونان و مسئولان این سازمان به استان های بختیاری نشین و انجام دیدارهایی برای رفع نارضایتی های پیش آمده خبر داد.

نماینده لردگان در مجلس خاطر نشان کرد: نمایندگان حاضر در این نشست نیز با تاکید بر لزوم حفظ حرمت همه اقوام ایرانی در رسانه ها و بیان دلاوری قوم بختیاری و حضور آنان در صحنه های دفاع از کشور، بر دقت بیشتر سازندگان برنامه های تلویزیونی تاکید کردند.

جلیل سرقلعه در پایان گفت: در این نشست مقرر شد میزگردی در خصوص این سریال با حضور کارشناسان و نمایندگان مجلس برگزار شود.

انتهای پیام

کد N130973

وبگردی