آفتاب

پرونده «سرزمین کهن» باز می‌ماند؟

پرونده «سرزمین کهن» باز می‌ماند؟

در حالی که برخی نمایندگان استان‌های بختیاری از توقف پخش سریال «سرزمین کهن» تا اطلاع ثانوی خبر داده‌اند اما صداوسیما همچنان درباره وضعیت پخش سریال کمال تبریزی در پنجشنبه‌ هفته جاری اظهار نظر رسمی نکرده است.

در حالی که برخی نمایندگان استان‌های بختیاری از توقف پخش سریال «سرزمین کهن» تا اطلاع ثانوی خبر داده‌اند اما صداوسیما همچنان درباره وضعیت پخش سریال کمال تبریزی در پنجشنبه‌ هفته جاری اظهار نظر رسمی نکرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آخرین خبرهای رسمی از صداوسیما درباره‌ی وضعیت پخش سریال کمال تبریزی، به نشست تعدادی از نمایندگان مجلس با سید عزت‌الله ضرغامی برمی‌گردد که در این خبر هم درباره‌ی وضعیت پخش سریال «سرزمین کهن» اظهار نظری نشده است.

همچنین پیشتر روابط عمومی صداوسیما از اعزام هیئتی از نمایندگان این رسانه در استان‌هایی که اقوام بختیاری ساکن هستند خبر داد و پخش سرزمین کهن را به نتایج این گفت‌وگوها منوط دانست.

با این حال نماینده‌ی مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی، 28 بهمن ماه از نشست نمایندگان حوزه‌های انتخابیه‌ای که جمعیت آنها از قوم بختیاری هستند با ضرغامی خبر داده و گفته است که سریال «سرزمین کهن» تا اطلاع ثانوی متوقف است.

اما کمال تبریزی که پیش از بالا گرفتن اعتراض‌ها با انتشار نامه‌ای توضیحی، سعی در آرام کردن شرایط داشت، پس از چند روز سکوت، در اظهار نظری کوتاه که در حاشیه‌ی یک برنامه سینمایی شامگاه گذشته عنوان شد، تاکید کرد: قطعا ریشه این اتفاق و مباحثی که مطرح شده، سوء‌تفاهم است و هیچ‌کس نمی‌خواسته توهینی اتفاق بیافتد.

امروز امیر آقایی، یکی از بازیگران اصلی «سرزمین کهن» هم در نامه‌ای به بختیاری‌ها سعی در توضیح شرایط داشته است.

این نامه که تا حدودی با درد و دل و بیان دلخوری‌های آقایی همراه است، در صفحه‌ی فیس‌بوک منتسب به هواداران وی منتشر شده است.

اما در نهایت با توجه به اظهارات نمایندگان مجلس، پیش‌بینی‌ می‌شود میزگردی در رابطه با معایب و عواقب پخش این سریال با حضور کارشناسان و نمایندگان مجلس از طریق تلویزیون پخش شود و سپس پخش «سرزمین کهن» ادامه یابد.

این مساله در تذکراتی که ضرغامی در نامه‌اش خطاب به معاون سیما نوشته، نیز آمده است.

رییس سازمان صداوسیما به علی دارابی نوشته است: در برنامه‌های تحلیل هفتگی این سریال، با دعوت از کارشناسان ذی‌ربط به‌ویژه در حوزه تاریخ پرافتخار قوم بختیاری، مردم کشورمان را با فداکاری و سلحشوری‌های آنان بیشتر آشنا کنید.

او گفته است: باید اطلاع‌رسانی تصویری در مورد حوادث قسمت‌های آینده سریال درباره شخصیت قهرمان سریال که یک بختیاری اصیل است در دستور کار شبکه قرار گیرد.

با این حال، پخش نشدن سریال «سرزمین کهن» از شبکه‌ی دیجیتال تماشا فعلا قطعی شده است، اما شبکه سه که تنها دو روز دیگر برای تصمیم‌گیری درخصوص پخش فرصت دارد، بنا بر اعلام گروه فیلم و سریالش همچنان وضعیت پخش این سریال را نامشخص می‌خواند و از طرفی شبکه سحر بازپخش سریالی دیگر از کمال تبریزی با عنوان «شهریار» را آغاز کرده است؛ سریالی که به یکی از شخصیت‌های مطرح ایران زمین و شاعر آذربایجانی پرداخته است.

انتهای پیام

کد N130958

وبگردی