آفتاب
لاریجانی در افتتاحیه اجلاس بین‌المجالس اسلامی:

تفکر متحجر به دنبال فرسایش انرژی امت اسلامی است

تفکر متحجر به دنبال فرسایش انرژی امت اسلامی است

نتیجه استفاده ابزاری از شعار مبارزه با ترورسیم موجب شده است که این ابزار همانند یک قیچی دو تیغه عمل کند و امت اسلامی به خصوص کشورهای سوریه افغانستان و عراق را دچار مشکل کرده است.

رئیس کنفرانس اتجادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت:: در همین مقطع روبه رشد امت اسلامی صدا‌ها و اقدامات شومی از تحجرگرایی و افراطی‌گری شنیده می‌شود که با شیوه استعماری تفرقه‌افکنی و ابزار تکفیر به دنبال فرسایش انرژی امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در سخنرانی خود با خوش‌آمد گویی به کشورهای عضو ‌اتحادیه؛ مسئولان کشوری و نمایندگان مجلس عنوان کرد: در این چند سالی که آقای فاتح عزالدین منصور رئیس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی بود منشاء خیر و تحول شدند.

وی خطاب به کشورهای عضو اظهار کرد: امروز امت اسلام از توانی‌های فراوانی از بعدهای فن آوری؛ انرژی و موقعیت ژئو‌پلیتیک برخوردار است و از زمانی که از ان توانایی‌ها بتوانیم به خوبی استفاده کنیم می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در مقابله امپریالیسم مقتدترانه بایستیم.

وی با اشاره به انقلاب‌های چند سال اخیر در کشورهای عربی عنوان کرد: در سال‌های اخیر موج بیداری اسلامی را شاهد بودیم که موجب از میان رفتن رهبران دیکتاتور این کشور‌ها شد و از طرفی ظرفیت هم گرایی و وحدت میان امت اسلامی را افزون کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین مقطع روبه رشد امت اسلامی صدا‌ها و اقدامات شومی از تحجرگرایی و افراطی‌گری شنیده می‌شود که با شیوه استعماری تفرقه‌افکنی و ابزار تکفیر به دنبال فرسایش انرژی امت اسلامی است و با ستمگری بر مسلمانان‌‌ همان چیزی دنبال می‌شود که صهیونیست‌ها آن را می‌طلبند تا مقاومت تضعیف شود.

وی با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) در وحدت امت اسلامی عنوان کرد همه مسلمانان کتاب آسمانی و پیامبر واحد دارند و این مهم‌ترین رکن اتحاد بین ما است.

وی خطاب به حاضران در این جلسه گفت: بار‌ها از امپریالسیم شعار مقابله با تروریسم را شنیده‌ایم. اما پس از گذشت یک دهه شاهد گسترس روز افزون تروریسم هستم.

لاریجانی اظهار کرد: نتیجه استفاده ابزاری از شعار مبارزه با ترورسیم موجب شده است که این ابزار همانند یک قیچی دو تیغه عمل کند و امت اسلامی به خصوص کشورهای سوریه افغانستان و عراق را دچار مشکل کرده است.

وی صلح طلبی آمریکا را در فلسطین دروغین خواند و عنوان کرد: آن‌ها انگیزه‌ای جز لگد مال کردن رو حیه فلسطینیان را ندارند و نمونه دیگر از این اقذامات در مذاکرات هسته‌ای ایران است، زیرا آن‌ها با آنکه می‌دانند ایران راه فن آوری صلج آمیر را پیمودند اما باز هم در پی ایجاد مشکل برای ایران هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما امیدواریم مجدداً آن‌ها دچار اشتباه محاسباتی نشوند، زیرا ایران هوشمندانه مسیر مذاکرات را طی می‌کنند.

ئیس‌اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای سالامی در پایان اظهار امیدواری کرد که این کنفرانس بتواند در حل چالشهای کشورهای اسلامی موفق عمل کند.

کد N130848

وبگردی