آفتاب
لاریجانی در دیدار با رییس‌مجلس قزاقستان:

باید ظرفیت‌های تجاری دو کشور به سرعت بارور شود

باید ظرفیت‌های تجاری دو کشور به سرعت بارور شود

تکمیل راه‌آهن ایران ترکمنستان قزاقستان کمک شایانی به تسهیل تبادل کالا و افزایش سطح روابط تجاری دو کشور خواهد نمود.

کابیب اله ژاکوب‌اف، نائب رئیس مجلس قزاقستان که در رأس هیاتی بلند پایه برای شرکت در کنفرانس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به کشورمان سفر کرده است با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا‏، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از شرکت هیات پارلمانی قزاقستان در کنفرانس تهران گفت: قطعا حضور کشور قزاقستان در این کنفرانس مفید و سازنده خواهد بود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم ارتقاء سطح مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و قزاقستان گفت: تکمیل راه‌آهن ایران ترکمنستان قزاقستان کمک شایانی به تسهیل تبادل کالا و افزایش سطح روابط تجاری دو کشور خواهد نمود.

وی افزود: به خاطر اعتمادی که میان دو کشور هست می‌توان ظرفیت‌های تجاری دو کشور را به سرعت بارور کرده و در همین راستا جمهوری اسلامی ایران از سرمایه‌گذاری قزاقستان در بخش انرژی و ترانزیت کالا استقبال می‌کند.

لاریجانی در پایان ضمن تشکر از مواضع مستقل قزاقستان در پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: به خاطر مواضع مستقل قزاقستان دو دور از مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در آلماتی برگزار شد.

کابیب اله ژاکوب‌اف نائب رئیس مجلس قزاقستان نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقه نسبت به گسترش روابط در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران گفت: با ارتباط راه‌های تجاری قزاقستان و ایران، در آینده‌ای نزدیک همکاری تجاری و اقتصادی ایران و قزاقستان از جهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال‌های گذشته برخوردار شود.

ژاکوب‌اف گفت: قزاقستان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد غذایی است و علاقمند است از این پتانسیل جهت تامین نیازهای جوامع اسلامی استفاده کند.

وی افزود: نمایندگان پارلمان قزاقستان در همین راستا قوانین مورد نیاز را تدوین و تصویب کرده‌اند.

کد N130835

وبگردی