آفتاب

سکوت معنادار رسانه های بیگانه درباره نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در تهران

سکوت معنادار رسانه های بیگانه درباره نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در تهران

تهران-ایرنا- در حالی که جمهوری اسلامی ایران میزبان روسای مجالس و هیات های پارلمانی حدود 30 کشور اسلامی در نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی است، رسانه های بیگانه فارسی زبان سکوت معناداری را درباره این اجلاس مهم اختیار کرده اند.

اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سال 1999 با هدف معرفی و ترویج اصول والای اسلام با تاکید بر جنبه های گوناگون تمدنی آن و نیز تقویت روابط پارلمانی بین کشورهای عضو تشکیل شد و جمهوری اسلامی ایران از بنیانگذاران این اتحادیه به شمار می رود.

این اتحادیه هم اکنون 53 عضو دارد که در این دوره اجلاس حدود 30 کشور در سطح رییس مجلس در آن شرکت کرده اند که در مقایسه با مشارکت کشورها در سال های گذشته رشد حدود دو برابری دارد و نشان دهنده نقش و جایگاه ایران در مناسبات بین المللی و منطقه ای بویژه در جهان اسلام است.

در جریان برگزاری این اجلاس دو روزه، روسای مجالس حاضر نیز در سخنرانی هایی به تبیین مواضع کشورهای خود پیرامون مسایل بین المللی و جهان اسلام می پردازند.

رسانه های بیگانه فارسی زبان که سابقه زیادی در انعکاس اخبار گزینشی مربوط به ایران را در کارنامه خبری خود دارند، همچون موارد مشابه در گذشته، به هنگام برگزاری این اجلاس مهم نیز سکوت معناداری را اختیار کرده و اخبار مربوط به این نشست را منعکس نکردند.

شبکه خبری بی بی سی، دویچه وله آلمان، صدای آمریکا، و چند شبکه خبری دیگر همزمان با برگزاری این اجلاس به طور تقریبا یکسان به اخبار مربوط به مذاکرات هسته ای ایران با اعضای 1+5 در وین، سخنرانی مقام معظم رهبری درباره مذاکرات و خوشبین نبودن به این مذاکرات، مباحث مربوط به قیمت حامل های انرژی به خصوص قیمت بنزین در آینده، موضوع مربوط به توقف پخش سریال ˈسرزمین کهنˈ در صدا و سیما، ساخت دومین راکتور اتمی در بوشهر و تغییرات گسترده در وزارت خارجه در آینده ای نزدیک که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آن را اعلام کرده بود، پرداختند.

این که چرا رسانه های بیگانه به مباحثی همچون اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در تهران نمی پردازند، دلیل واضح و روشنی دارد.

این رسانه ها به خوبی می دانند که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال برقراری اتحاد بین مسلمان جهان بوده و به همین دلیل تلاش زیادی را برای اتحاد میان کشورهای اسلامی انجام داده است.

ایران همچنین توانسته ضمن میزبانی از دهها کشور اسلامی، ریاست نهمین دوره این اجلاس را نیز برعهده بگیرد.

انعکاس اخبار مربوط به این رخداد مهم سیاسی می تواند در وهله اول روابط ایران با کشورهای اسلامی دیگر را در شرایط کنونی به اثبات برساند و در مرحله بعدی ثبات و امنیت جمهوری اسلامی در برابر تهدیداتی که هر از گاهی غربی ها علیه کشورمان عنوان می کنند را مشخص و آشکار سازد و این همان موضوعی است که رسانه های غربی واهمه زیادی در بیان آن دارند و باز به همین علت است که در قبال اخبار مربوط به این اجلاس سکوت خبری را در پیش گرفته اند.

البته ممکن است در ساعات آینده اخبار گزینشی و آن هم از سر اجبار را این دسته از رسانه های غربی بخواهند منتشر کنند، اما به طور حتم آن اخبار، خبرهایی نخواهد بود که همه جوانب مثبت و البته مهم این اجلاس با اهمیت را در بر بگیرد.

ایرانم**1275**1144
کد N130668

وبگردی