آفتاب
رئیس مجلس الجزایر:

فلسطین اولویت اول کشورهای مسلمان باشد/ در امور کشورها نباید دخالت شود

فلسطین اولویت اول کشورهای مسلمان باشد/ در امور کشورها نباید دخالت شود

رئیس مجلس الجزایر تاکید کرد: اولویت اصلی کشورهای اسلامی باید فلسطین، قبله گاه مسلمانان باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمد خلیفه رهبر، رئیس مجلس الجزایر در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی که در سالن اجلاس در حال برگزاری است، گفت: به عنوان نماینده الجزایر گرم ترین درودها و سلام ها را به جمهوری اسلامی ایران دارم و خواهان پیشرفت و رفاه ملت ایران هستم.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده شاهد انتخابات الجزایر هستیم، گفت: این انتخابات در پرتو فضای دموکراتیک امت الجزایر بعد از اصلاح قانون انتخابات و انجمن ها و همچنین دستاوردهای گوناگون الجزایر است.

رهبر با بیان اینکه الجزایر از معدود کشورهای منطقه است که امنیت دارد، گفت: این دوره اجلاس مجالس کشورهای اسلامی بسیار حائز اهمیت است چرا که جهان اسلام با چالش ویژه ای روبروست. انگیزه برای افزایش ارتباطات و جلوگیری از نابسامانی ها در پرتو دموکراسی و حقوق بشر و تشنج زدایی از اولویت های پارلمان اسلامی است.

رئیس مجلس الجزایر با اشاره به اینکه باید کارآمد عمل کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای فوری منطقه باشیم، اظهار داشت: باید با همدیگر تلاش کنیم که نخستین قبله گاه مسلمانان در راس اولویت ما باشد و از این تریبون تاکید می کنم موضع الجزایر استرداد سرزمین فلسطین و برپایی دولت فلسطین است و باید با اسرائیل سازی قدس مقابله کنیم.

وی با اشاره به بحران ملت سوریه اظهار داشت: ملت سوریه شاهد خشونت هاست و فورا عملیات خشونت آمیز در این کشور باید پایان یابد.

رهبر با بیان اینکه الجزایر هیچ گونه فروگذاری برای پناهندگان سوری ندارد، گفت: امیدواریم آرامش سوریه حفظ شود و این کشور رنگ آرامش را ببیند. عدم دخالت در امور کشورها و احترام به حاکمیت آنها و حل منازعات منطقه ای و بین المللی مورد تاکید همه کشورهای اسلامی است.

رئیس مجلس الجزایر با اظهار تاسف از خشونت گرایی که با نام اسلام انجام می شود، گفت: امت مسلمان روی اتحادیه ما حساب باز کرده و باید به گونه ای ایفای نقش کنیم که ابهامات موجود را مرتفع کنیم.

رهبر با تاکید بر اینکه تروریست و انواع مختلف آن بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است، گفت: کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریست تلاش کنند و نباید هیچ پولی به تروریست ها پرداخت شود.

وی یادآور شد: اتحادیه ما گردهمایی بزرگی است که با توجه به بافت این اتحادیه این امکان برای ما فراهم است که از دیپلماسی پارلمانی برای جلو بردن منافعمان استفاده کنیم.

رهبر در پایان گفت: امیدواریم این اجلاس به اهداف مورد نظر خود دست یابد و ارتقای عملکرد را شاهد باشیم و تصمیمات این اتحادیه گام های ما را استوارتر کند.

کد N130575

وبگردی