آفتاب

نخست‌وزیر سابق گرجستان به 5 سال حبس محکوم شد

نخست‌وزیر سابق گرجستان به 5 سال حبس محکوم شد

دادگاهی در گرجستان، نخست‌وزیر سابق این کشور را به اتهام فساد به پنج سال حبس محکوم کرد؛ اقدامی که قانونگذاران مخالف آن را بخشی از طرح "شکار مخالفان" می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وانو مرابیشویلی، که برای کمتر از چهار ماه در سال 2012 نخست‌وزیر گرجستان بود، به اتهام سوءاستفاده از قدرت و ارتکاب سایر جرایم در دادگاهی واقع در غرب این کشور محاکمه شد.

وکلای این سیاستمدار سابق اعلام کردند، آن‌ها علیه این حکم درخواست تجدید نظر ارائه می‌دهند. یکی از قانونگذاران گرجستانی به خبرنگاران گفت: کاملا مشخص است که قاضی دادگاه در برابر فشار دولت تفلیس نتوانسته مقاومت کند.

نخست‌وزیر سابق گرجستان عالی رتبه‌ترین مقام سابق این کشور است که از زمان پیروزی ائتلاف تحت رهبری بیدزینا ایوانیشویلی، میلیارد گرجستانی در انتخابات پارلمانی 2012، محکوم می‌شود. این پیروزی به تسلط و نفوذ 9 ساله میخائیل ساکاشویلی، رئیس‌جمهوری سابق این کشور پایان داد.

کشورهای غربی نگرانی خود را درباره استفاده دولت جدید از پیگردهای سیاسی و قضایی منتخب علیه مخالفان ابراز داشتند.

قاضی این دادگاه همچنین علیه زوراب چیابراشویلی، وزیر سابق بهداشت گرجستان نیز به خاطر عدم توجه به وظایفش و سوءاستفاده از قدرت حکم و وی را به پرداخت 29 هزار دلار محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N130534

وبگردی