آفتاب

دیدار مرکل با رهبران مخالف دولت اوکراین در برلین

دیدار مرکل با رهبران مخالف دولت اوکراین در برلین

صدراعظم آلمان با رهبران مخالفان دولت اوکراین در شهر برلین دیدار کرد.

صدراعظم آلمان با رهبران مخالفان دولت اوکراین در شهر برلین دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان اواخر روز گذشته در شهر برلین با "ویتالی کلیچکو" و "آرسنی یاتسنیوک"، رهبران مخالفان دولت اوکراین دیدار کرد. هدف این دیدار تلاش‌های مخالفان دولت اوکراین در جهت کسب حمایت بیشتر از سوی دولت آنگلا مرکل به منظور مهار قدرت رئیس جمهوری اوکراین و پایان دادن به اعتراضات چند ماهه و ناآرامی‌های سیاسی در پایتخت این کشور بود.

"استفان سایبرت"، سخنگوی صدراعظم آلمان اظهار کرد: مرکل در این دیدار نسبت به نگرانی‌های مشروع مردم اوکراین اظهار همدردی کرد.

وی همچنین گفت که مرکل به کلیچکو و یاتسنیوک اطمینان داده که آلمان در همکاری با اتحادیه اروپا همه تلاش خود را انجام خواهد داد تا در به دست آمدن نتیجه مثبتی برای بحران اوکراین مشارکت کند.

صدراعظم آلمان تصریح کرد که از اهداف مخالفان دولت اوکراین در جهت اصلاح قانون اساسی و تشکیل یک دولت جدید حمایت می‌کند با این وجود وی گفت که با تقاضای کلیچکو برای اعمال تحریم علیه دولت اوکراین موافق نیست.

در جریان مذاکرات رهبران مخالف دولت اوکراین با مرکل که پشت درهای بسته انجام شد، مسائلی نظیر حمایت مالی بیشتر اتحادیه اروپا از اوکراین و تحریم‌های احتمالی علیه دولت اوکراین مورد بحث قرار گرفت.

کلیچکو و یاتسنیوک همچنین اواخر روز دوشنبه با فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان دیدار کردند. روز دوشنبه وزارت امور خارجه آلمان تحولات اخیر در شهر کی یف را دلگرم کننده خواند.

روز دوشنبه در شهر کی یف معترضان به اشغال دو ماهه ساختمان شهرداری این شهر پایان دادند و دولت اوکراین در مقابل از عفو معترضان به زندان افتاده خبر داد.

پیش از نشست روز دوشنبه با مرکل ویتالی کلیچکو در مقاله‌ای که در یک روزنامه آلمان منتشر کرد از برلین خواست تا فشاری بیشتری را بر رئیس جمهوری اوکراین وارد کند.

وی در این مقاله نوشت که امیدوار است که آلمان در میانجی‌گری برای اوکراین نقش رهبری را داشته باشد.

کلیچکو عنوان کرد: ما تقاضا کرده‌ایم که حساب‌های متعلق به اعضای دولت اوکراین مسدود شده و برای سفر آنها در اتحادیه اروپا ممنوعیت ایجاد شود. ما خواهان یک پیام صریح در خصوص تقاضاها هستیم.

انتهای پیام

کد N130526

وبگردی