آفتاب

کارتر: حکومت نظامی به مصر بازگشته است

کارتر: حکومت نظامی به مصر بازگشته است

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با بیان اینکه مصر مجددا به حکومت نظامی بازگشته اعلام کرد: اعمال فشار و سرکوب در نظام کنونی مصر بیش از چیزی است که در زمان حسنی مبارک شاهد آن بودیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جیمی کارتر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با اشاره به سرکوب معترضان مصری و بازداشت شهروندان و روزنامه‌نگاران توسط نیروهای امنیتی این کشور گفت: مصر مجددا به حکومت نظامی بازگشته است.

وی افزود: چه بسا که اعمال فشار و سرکوبگری‌هایی که هم‌اکنون مقامات مصری به آن روی ‌آوردند از زمان حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری اسبق مصر نیز بیشتر شده باشد.

جیمی کارتر با انتشار مقاله‌ای در خصوص وضعیت مصر، تونس و لیبی گفت: مقامات مصری با بازداشت شهروندان و روزنامه‌نگاران در این کشور معترضان را سرکوب می‌کنند و بازداشت و سرکوب معترضان در جریان همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر نمونه بارزی از این امر بود.

کارتر افزود: مقامات مصری با دادن اختیارات کامل به ارتش به آنها مصونیت قانونی می‌دهند همانطور که شاهد اعطای تسهیلات این‌چنینی به وزارت کشور و دستگاه قضایی مصر بودیم.

وی تصریح کرد: هدف اصلی و اساسی در کشورهای مصر، تونس و لیبی توقف اقدامات خشونت‌آمیز است که در ضمن اهداف طولانی مدت محقق خواهد شد.

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا تصریح کرد: ما به نهادهای تاثیرگذار و قدرتمند نیاز داریم نه سیاستمداران قدرتمند. همانطور که در کشورهای دیگری که شاهد تحقق دموکراسی بودند این‌چنین بود.

جیمی کارتر در سفری که حدود دو سال گذشته به قاهره داشت، تاکید کرد: بعید است که شورای نظامی حاکم در مصر قدرت را به غیرنظامی‌ها تحویل دهد و اختیارات را برای خود در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N130518

وبگردی