آفتاب
رییس دادگستری سیستان و بلوچستان:

از ظرفیت روحانیون اهل سنت برای استرداد ربوده‌شدگان استفاده شود

از ظرفیت روحانیون اهل سنت برای استرداد ربوده‌شدگان استفاده شود

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان، دولت پاکستان را مسئول سلامت مرزبانان ربوده شده در استان دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر در استان، اظهار کرد: اگر هدف گروگانگیران این باشد که نظام جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند یا زمینه آزادی افرادی را فراهم کنند، نتیجه عکس خواهد داشت.

وی افزود: با انجام حرکات تروریستی زمینه رافت اسلامی از بین خواهد رفت و با انجام این تحرکات، دستگاه قضایی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

حمیدی با بیان اینکه دستگاه قضایی با افراد جنایتکار وارد مذاکره و معامله نمی‌شود، ادامه داد: به‌زودی این افراد در چنگال عدالت گرفتار و به نتیجه اعمال ننگین خود خواهند رسید.

وی حفظ جان گروگانگیران را اولویت همه دستگاه‌های دولتی و قضایی عنوان کرد و گفت: مبداء و مقصد گروگانگیران خاک دولت پاکستان بوده و این دولت موظف است ربوده‌شدگان را به سلامت به آغوش خانواده‌هایشان بازگرداند و عاملین این اقدام را شناسایی و تحویل دولت ایران دهد.

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت معتمدین، ریش سفیدان، مقامات محلی، علما و روحانیون به ویژه روحانیون اهل سنت برای استرداد ربوده‌شدگان استفاده شود و علما این عمل را محکوم و آن را خلاف شرع اعلام کنند.

وی از مقامات دیپلماسی محلی و وزارت خارجه خواست تا با مقامات دولت پاکستان وارد مذاکره شوند و هرچه سریع‌تر رباینگان را به آغوش میهن اسلامی بازگردانند.

انتهای پیام

کد N130505

وبگردی