آفتاب
/نهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی/

رئیس مجلس افغانستان: پارلمان‌های اسلامی ظرفیت نزدیکی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی را دارند

رئیس مجلس افغانستان: پارلمان‌های اسلامی ظرفیت نزدیکی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی را دارند

رئیس مجلس افغانستان گفت: پارلمان‌های کشورهای اسلامی می‌توانند موجب نزدیکی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رعوف ابراهیمی، رئیس مجلس افغانستان در نهمین اتحادیه بین‌المجالس اسلامی گفت: مسلمانان می‌توانند با چنگ زدن به حبل‌لله متین چالش‌های فردی و اجتماعی را از طریق اتحاد، وحدت وهمدلی برطرف کنند.

وی تاکید کرد:‌ امکانات، فرصت‌ها و ظرفیت‌های زیادی در اختیار کشورهای اسلامی قرار دارد. منابع زیرزمینی و معادن در دسترس کشورهای اسلامی است که در صورت تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و دوجانبه و چند جانبه بین کشورهای اسلامی قابلیت به‌الفعل شدن پیدا می‌کنند.

رئیس مجلس افغانستان افزود: افغانستان بهترین پل ارتباطی برای تقویت ارتباط با آسیای مرکزی و کشورهای جنوب آسیاست. استفاده از خاک افغانستان موجب رشد اقتصادی کشورهای این منطقه می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های مردم افغانستان گفت: وضعیت موجود افغانستان را به خوبی درک می‌کنید. آزادی افغانستان از چنگال شوروی سابق با کمک خدا و مبارزه مردم و تقدیم هزاران شهید و معلول به دست آمد اما تروریسم بار دیگر مردم افغانستان را در رنج قرار داده است. جنگ و مداخله آینده افغانستان را در پرده‌ای از ابهام قرار داده است.

ابراهیمی تصریح کرد:‌تروریست‌ها و چاقاچیان مواد مخدر با شعار نجات افغانستان به این کشور آمدند ولی هم اکنون درصدد خروج نیروهای خود از افغانستان هستند.

رئیس مجلس افغانستان خواستار اتحاد و همکاری کشورهای اسلامی برای رشد اقتصادی کشورهای اسلامی شد و افزود: اگر همکاری‌های بین کشورهای اسلامی به صورت مرتب تداوم نیابد همچنان گرفتار امیال جنایتکاران خواهیم بود. بنابراین حکومت‌هایمان را موظف به گسترش همکاری‌های بین کشورهای اسلامی کنیم.

انتهای پیام

کد N130502

وبگردی