آفتاب

انتخاب نواب رئیس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی / نمایندگان نیجر و مغرب نایب رئیس شدند

انتخاب نواب رئیس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی / نمایندگان نیجر و مغرب نایب رئیس شدند

در نخستین جلسه کاری کنفرانس اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی نواب رئیس این اتحادیه برای دوره نهم انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در نخستین نشست کاری کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری های اسلامی و با ریاست علی لاریجانی، به انتخاب اعضای اتحادیه، نماینده کشور نیجر به نمایندگی از کشورهای آفریقایی و مغرب به نمایندگی از کشورهای عربی به عنوان نواب رئیس اتحادیه برای دوره نهم انتخاب شدند.

این در حالی است که در ابتدای انتخاب نواب رئیس، نماینده جمهوری چاد از آفریقا به عنوان کاندید نایب رئیس معرفی شد اما با مخالفت کشور نیجر، از کاندیداتوری انصراف داد.

همچنین در این جلسه با ریاست علی لاریجانی گزارش هشتمین نشست کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی در خارطوم پایتخت کشور سودان که کلیه عملکرد این اتحادیه در دوره قبل را شامل می شد به تصویب اعضا رسید.

اعضای اتحادیه همچنین در این جلسه کاری برنامه کاری اجلاس را نیز به تصویب رساندند.

محمود اورول قلیچ دبیر کل اتحادیه مجالس اسلامی در بیان جزئیات گزارش هشتمین کنفرانس مجالس اسلامی گفت: این گزارش 20 صفحه ای که در اختیار شما قرار گرفته است شامل تمام اقدامات انجام شده در دوره هشتم اجلاس است که از مهمترین آنها حضور مقامات بلند پایه مجالس کشورهای اسلامی از جمله روسای مجالس ترکیه و بورکینوفاسو در مقر این اتحادیه در تهران است.

به گزارش مهر، ریاست این اتحادیه برای دور نهم به عهده علی لاریجانی و سخنگوی این اتحادیه در دوره نهم کاظم جلالی است.

کد N130407

وبگردی