آفتاب

رییس مجلس سودان: تندروی در جهان اسلام جایگاهی ندارد

رییس مجلس سودان: تندروی در جهان اسلام جایگاهی ندارد

تهران - ایرنا - رییس هشتمین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی با تاکید بر اینکه اسلام دین اعتدال است، گفت: تندروی در جهان اسلام جایگاهی ندارد و باید برای تحقق پیشرفت و توسعه در کشورهای مسلمان تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «فاتح عزالدین منصور» در مراسم افتتاحیه نهمین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تشکر از ایران به دلیل حمایت از این اتحادیه، افزود: این دوره از کنفرانس در دوره بسیار حساسی در جهان اسلام برگزار می شود زیرا اهمیت فراوانی درباره معرفی کردن اسلام به عنوان خطر بزرگی در جهان وجود دارد.

وی گفت: دوره گذشته اجلاس نقطه روشنی در طول فعالیت اجلاس بود که توانستیم در این دوره به نفع جهان اسلام قدم های موثری برداریم.

رییس مجلس سودان با اشاره به نقش اجلاس درباره حضور زنان به عنوان نماینده گفت: این اجلاس به ارتقای نقش زنان در جهان اسلام کمک شایانی می کند.

وی از مقاومت ملت فلسطین و مقابله با یهودی سازی حمایت کرد و گفت: باید از مسجد الاقصی و فلسطین و آزادی مردم این سرزمین تا تاسیس دولت فلسطینی با پایتختی قدس شریف به عنوان یکی از مهم ترین مسوولیت های اتحادیه مجالس اسلامی نام برد.

وی همچنین به مساله بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: به مردم تونس به خاطر استقرار قانون اساسی در این کشور تبریک می گوییم.

فاتح عزالدین منصور امت اسلامی را یک امت واحده عنوان کرد و گفت: پیام توحید موضوع وحدت مسلمانان است و وحدت اسلامی باید با همبستگی مسلمانان محقق شود چون قرآن، پیامبر، قبله و خدای ما یکی است.

رییس دوره هشتم اتحادیه مجالس اسلامی گفت: امروز ما باید اصالت اسلام خود را در جوامع اسلامی حفظ کنیم.

وی ادامه داد: اسلام دین اعتدال است و تندروی در آن جایگاهی ندارد در عین حال باید برای جوانان مسلمان الگوهای صحیحی را ارائه کنیم.

رییس مجلس سودان خاطرنشان کرد: برای تحقق توسعه و پیشرفت در جهان اسلام باید تلاش کنیم و در این راستا باید به پیشرفت علمی در کشورهای اسلامی کمک کنیم به همین دلیل کشورهای اسلامی باید با هم همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی باید تلاش کنند تا در صحنه های بین المللی فعال باشند تا بتوانند از تلاش هایی که دشمنان اسلام در حال تخریب چهره مسلمانان هستند را خنثی کرده و چهره واقعی اسلام را نشان دهند.

سیام(3)**9103**2021**9121**9132**1535
کد N130284

وبگردی