آفتاب

مشاور نخست وزیر ترکیه: حملات جماعت گولن علیه دولت مصداق خیانت است

مشاور نخست وزیر ترکیه: حملات جماعت گولن علیه دولت مصداق خیانت است

آنکارا - ایرنا - ˈیالچین آک دوغانˈ مشاور ارشد ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه، حملات ˈجماعت نورˈ به رهبری ˈفتح الله گولنˈ به دولت آنکارا را مصداق ˈخیانتˈ خواند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈراست خبرˈ ترکیه ، مشاور ارشد سیاسی نخست وزیر ترکیه و نماینده مردم آنکارا در مجلس ملی این کشور، با اشاره به عملیات علیه فساد مالی در ترکیه افزود: آنان از پشت به دولت ˈخنجرˈ زدند و به ما خیانت کردند.

وی اضافه کرد: اما آن چیزی که رهبران حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ را خشمگین و ناراحت کرده، این نیست که چرا از جانب افرادی مورد حمله قرار گرفته که پیشتر حامی دولت بودند. حرف ما این است که این حملات، به ترکیه، اقتصاد و به توسعه همه جانبه کشور ضربه می زند و این موضوع ما را نگران می کند.

آک دوغان افزود: می توانید از اردوغان خوشتان نیاید و از او حمایت نکنید، اما تلاش برای به ورطه سقوط کشاندن دولت آنکارا ، هیچ توجیهی ندارد.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که شخصا پیش از عمیق شدن اختلافات بین جماعت گولن با سران حزب حاکم عدالت و توسعه تلاش هایی انجام داده و در خصوص برخی موارد ، به آنان هشدار داده بود، اما با این وجود آنان بر ضد حکومت اقدام کردند.

در حالیکه دو ماه از عملیات 17 دسامبر و افشای پرونده فساد مالی در ترکیه سپری شده، اما تنش و درگیری سیاسی بین حزب عدالت و توسعه و جماعت گولن همچنان ادامه دارد.

در پی این عملیات که توسط پلیس و داستان استانبول صورت گرفت، برخی از منتسبان به دولت آنکارا ، دو نفر از فرزندان وزرای سابق و برخی از فعالان اقتصادی به اتهام اخذ رشوه و فساد مالی دستگیر شدند.

نخست وزیر ترکیه و مقامات دولت این کشور ، جماعت گولن را مسبب این عملیات عنوان کرده اند.

خاورم ** 230**1651
کد N130257

وبگردی