آفتاب

یک نظامی پاکستان در حمله تروریستی شبه نظامیان کشته شد

یک نظامی پاکستان در حمله تروریستی شبه نظامیان کشته شد

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان گزارش دادند: بر اثر اقدام تروریستی شبه نظامیان علیه نیروهای ارتش روز سه شنبه در منطقه قبیله ای ˈوزیرستان جنوبیˈ در شمال غرب این کشور؛ یک نظامی پاکستان کشته شد.

رسانه های پاکستانی به نقل از گزارش مقامهای نظامی این کشور گفتند: اقدام تروریستی امروز علیه نیروهای ارتش پاکستان با یورش شبه نظامیان و تیراندازی به پست نیروهای امنیتی در بخش ˈلدهاˈ در این منطقه قبیله ای صورت گرفت.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته است. با این حال دولت پاکستان شبه نظامیان وابسته به گروههای غیرقانونی و افراطی را برای انجام عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی، مقامات دولتی و شهروندان حامی صلح و دولت مقصر می داند.

روز گذشته (دوشنبه) گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان مستقر در منطقه قبیله ای ˈمهمندˈ در شمال غرب این کشور، مسوولیت قتل 23 عضو سپاه مرزی ارتش این کشور را که توسط شبه نظامیان این گروه ربوده شده بودند، به عهده گرفت.

23 نفر از مرزبانان پاکستانی از جمله هفت مسوول دولتی، 24 خرداد 1389 (14 ژوئن 2010) توسط شبه نظامیان طالبان در بخش ˈشونگراییˈ از توابع منطقه قبیله ای ˈمهمندˈ در نزدیکی مرز پاکستان و افغانستان ربوده شده بودند.

آساق ** 1095**1577
کد N130256

وبگردی