آفتاب

یک پلیس تایلند دردرگیری با معترضین کشته شد

یک پلیس تایلند دردرگیری با معترضین کشته شد

تهران- ایرنا- با ادامه عملیات نیروهای پلیس تایلند برای برچیدن موانع ایجاد شده توسط مخالفان دولت در ˈبانکوکˈ پایتخت این کشور در روز سه شنبه، یک نفر از افراد پلیس طی درگیری با معترضین کشته شد و 14تن مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بانکوک، ازسرگیری عملیات نیروهای پلیس ضدشورش تایلند در نزدیکی دفتر نخست وزیری در مرکز بانکوک امروز به درگیری با مخالفان ˈیینگلوک شیناواتراˈ نخست وزیر این کشور انجامید که طی آن پلیس اقدام به پرتاب گاز اشک آور کرد.

این رسانه انگلیسی، به تعداد کشته ها و مجروحان احتمالی معترضان، اشاره ای نکرد.

شاهدان به این خبرگزاری گفته اند که طرفهای درگیر را درحال حمل سلاح مشاهده کرده اند و صدای شلیک چند گلوله نیز شنیده شد.

گزارشهای تصویری تلویزیون تایلند صحنه هایی از خیابانهای پوشیده از دود ناشی از پرتاب گاز اشک آور و نیروهای پلیس مجهز به سپرهای دفاعی و نیز درگیری افراد پلیس با معترضین را در نزدیکی مقر دوایر دولتی پخش کرده است.

درگیری پلیس با معترضین درتایلند از روز گذشته زمانی شدت گرفت که مخالفان دولت تایلند به منظور تشدید فشارها بر نخست وزیر این کشور جهت کناره گیری از سمتش، اقدام به بستن مسیر ورود وی به دفتر نخست وزیری کردند.

این درحالی است که ˈسوتیپ تائوگسوبان ˈ رهبر مخالفان دولت تایلند اعلام کرده است محاصره دفتر نخست وزیری این کشور برای ممانعت از ورود یینگلوک شیناواترا به دفترش یک هفته ادامه می یابد.

مخالفان دولت تایلند که خواستار کناره گیری نخست وزیر این کشور و اجرای اصلاحات هستند از آبان ماه اقدام به برپایی اعتراضات خیابانی، مسدود کردن مسیرهای ارتباطی و اشغال مراکز دولتی در بانکوک کرده اند.

آمار تعداد مجروحان، به دلیل نبود خبر رسمی، متفاوت گزارش می شود بطوریکه خبرگزاری آسوشیتدپرس از مجروح شدن 42 نفر در درگیری معترضان با پلیس خبر داد.

در خبر این رسانه آمریکایی به هویت کشته شدگان اشاره ای نشد.

خبرگزاری چینی ˈشین هواˈ نیز گزارش داد که ˈراوی ماشمادولˈ یکی از رهبران حرکت اعتراضی تایلند، بازداشت شد.

آساق 1450**1577
کد N130255

وبگردی