آفتاب

گلستان رتبه اول جمع‌آوری زکات در کشور

گلستان رتبه اول جمع‌آوری زکات در کشور

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: استان گلستان با جمع آوری ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رتبه اول جمع آوری زکات در کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجیان ایران(ایسنا)، عباس حاجی اکبری، در جمع خبرنگاران استان گفت: در بخش زکات 19 میلیارد و 300 میلیون تومان و در بخش اکرام ایتام، سه میلیارد و 800 میلیون تومان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به وجود دو مذهب شیعه و سنی در استان، تصریح کرد: 9 میلیارد و 900 میلیون تومان توسط خانواده‌های شیعه و 9 میلیارد و 400 میلیون تومان توسط خانواده‌های اهل سنت زکات پرداخت شده است.

حاجی اکبری ادامه داد: از این میزان، 12 میلیارد و 200 میلیون تومان از منبع زکات، برای ساخت پروژه‌های عمرانی همچون 17 خانه عالم و خانه قرآن، 14 سالن ورزشی، بیمارستان، مدرسه، درمانگاه و غیره استفاده شده است.

وی با اشاره به خرید یک دستگاه دیالیز در شهرستان کلاله به مبلغ 70 میلیون تومان و در اختیار قرار دادن 20 میلیون تومان تشویقی برای خریداری سایر تجهیزات آن، خاطرنشان کرد: در شهرستان آق قلا با در نظر گرفتن 300 میلیون تومان زکات و 30 میلیون تومان تشویقی زکات از سوی دولت در مرحله اول، اقدام به ساخت کلینیک تخصصی کرده‌ایم.‌

حاجی اکبری با اشاره به سایر درآمدها مثل زکات فطره، گوشت قربانی و غیره گفت: بیشترین قربانی و توزیع گوشت در خانواده‌های اهل سنت صورت می‌گیرد و عید قربان امسال، در شهرستان کلاله بالغ بر هشت تن گوشت قربانی جمع آوری شد.

وی اظهار کرد: مجموع کمک‌های مردمی جمع آوری شده در 10 ماه ‌سال 92، 327 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام

کد N130072

وبگردی