آفتاب

پلیس تایلند معترضان را از اطراف وزارت انرژی در بانکوک بیرون راند

پلیس تایلند معترضان را از اطراف وزارت انرژی در بانکوک بیرون راند

پلیس تایلند امروز (سه‌شنبه) معترضان ضددولتی را از سایتی در نزدیکی وزارت انرژی بانکوک که چند هفته اشغال شده بود،‌ پاکسازی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های امنیتی گفتند، 15 هزار مامور در عملیاتی تحت عنوان "صلح برای ماموریت بانکوک" شرکت دارند تا محل‌های اجتماع معترضان را در اطراف ساختمان‌های دولتی در مرکز و شمال بانکوک پس بگیرند.

سوتپ تائوگسوبان، رئیس شورای امنیت ملی تایلند گفت: یکی از پنج محل اجتماع معترضان در نزدیکی وزارت انرژی را پس گرفتیم. در این رویداد حدود 100 معترض را نیز دستگیر کرده‌ایم.

این معترضان از نوامبر سال گذشته میلادی با هدف سرنگونی دولت یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند راهپیمایی‌های خود را آغاز کرده‌اند، آنها یینگلاک را نایب تاکسین شیناواترا، برادر بزرگترش می‌دانند که در کودتای نظامی سال 2006 میلادی سرنگون شد.

معترضان همچنین یینگلاک شیناواترا را وادار به ترک دفترش از یکی از ساختمان‌های دولتی مهم بانکوک کرده‌اند.

رئیس شورای امنیت ملی تایلند در سخنرانی در شبکه تلویزیونی جنبش معترضان گفت: ما مبارزه نمی‌کنیم تا قدرت را برای خودمان به دست آوریم. اصلاحاتی که ما برای آن مبارزه می‌کنیم به نفع فرزندان و نوه‌های شما نیز خواهد بود. تنها دشمن مردم حکومت تاکسین است.

وزیر کار تایلند که مسئول این عملیات امنیتی است، گفت: ماموران پلیس سایت‌های اطراف وزارت کشور، محل اقامت فرماندار و یکی از ساختمان‌های دولتی در شمال بانکوک را نیز پس خواهند گرفت.

انتهای پیام

کد N130040

وبگردی