آفتاب

ائتلاف مخالفان سوریه: در صورت شکست مذاکرات، به شورای امنیت می‌رویم

ائتلاف مخالفان سوریه: در صورت شکست مذاکرات، به شورای امنیت می‌رویم

دبیرکل ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد: در صورتی که مذاکرات ژنو2 شکست بخورد به سازمان ملل یا شورای امنیت می‌رویم تا جامعه جهانی به مسئولیت‌های خود در قبال مردم سوریه عمل و بر نظام سوریه اعمال فشار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، بدر جاموس، دبیرکل ائتلاف مخالفان سوریه در اظهارتی با بیان این مطلب در خصوص فواید رفتن به شورای امنیت در شرایطی که روسیه از حق وتو استفاده می‌کند گفت: اگر این بار هم روسیه از حق وتو استفاده کند ما پیش‌ بینی می‌کنیم که مواضع و اقدامات بین‌المللی دیگری در خارج از شورای امنیت صورت بگیرد. چرا که در گذشته نیز در خصوص حمله به عراق این تصمیم در خارج از شورای امنیت اتخاذ شد.

وی افزود: فاجعه در سوریه همچنان ادامه دارد لذا باید دست به اقدامی زد و در صورتی که شورای امنیت در این خصوص تلاشی نکند باید اقدامی از سوی جامعه جهانی صورت بگیرد.

این مقام مخالف از اظهارات نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب مبنی بر اینکه پس از شکست مذاکرات میان طرفین در ژنو2 باید به سازمان ملل یا شورای امنیت رفت استقبال کرد و گفت: ائتلاف مخالفان بر این باور است که اعمال فشارهای آمریکا و روسیه بر نظام سوریه جهت تصمیم‌گیری درباره دور سوم مذاکرات ژنو نشانه‌های مثبتی را با خود به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: درگیری‌های نظامی به صورت عملی و میدانی ادامه دارد اما ائتلاف مخالفان همواره به تلاش برای تحقق راه‌حل سیاسی خواهد پرداخت و از اموری که می‌تواند به رنج‌های مردم سوریه پایان دهد فرار نخواهد کرد.

وی در خصوص گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه آمریکا و روسیه وعده‌هایی به ائتلاف مخالفان دادند تا نظام سوریه از مواضع خود کنار بیاید عنوان داشت: آمریکا و روسیه وعده‌ای نمی‌دهند اما همگان به این مساله پی بردند که تنها استفاده از زبان زور علیه نظام سوریه فایده دارد.

این مقام مخالف با بیان اینکه ائتلاف مخالفان سوریه با هدف دستیابی به راه‌حل سیاسی در مذاکرات ژنو شرکت کرد، پیش بینی کرد که دستاوردهایی در خصوص پایان محاصره برخی مناطق و تشکیل دولت انتقالی محقق شود.

بدری جاموس در خصوص نشست هیات سیاسی ائتلاف مخالفان سوریه نیز تصریح کرد: نشست‌های هیات سیاسی ائتلاف مخالفان سوریه امروز (سه شنبه) یا فردا (چهارشنبه) برگزار می‌شود و بررسی نتایج دور اخیر مذاکرات و گام‌هایی که در آینده باید اتخاذ شود در دستور کار این نشست قرار دارد.

انتهای پیام

کد N130032

وبگردی