آفتاب
سعید شریعتی:

صداوسیما امید مردم به دولت را هدف قرار داده است/مگر مشاور دولت قبل کراوات نداشت؟

صداوسیما امید مردم به دولت را هدف قرار داده است/مگر مشاور دولت قبل کراوات نداشت؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خزانه مادی و معنوی کشور خالی‌تر از آن است که بخواهد هزینه تفرقه و ایجاد ناامیدی در میان مردم از آن پرداخت شود.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خزانه مادی و معنوی کشور خالی‌تر از آن است که بخواهد هزینه تفرقه و ایجاد ناامیدی در میان مردم از آن پرداخت شود.

سعید شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: از صداوسیمای جمهوری اسلامی که رقیبی ندارد و انحصاری است، انتظار می‌رود که طبق قانون و در چارچوب وظایفی که جمهوری اسلامی بر عهده آن گذاشته است، عمل کند.

وی با بیان اینکه "کسی توقع ندارد که صداوسیما تریبون اپوزیسیون و گروه‌های مخالف باشد"، افزود: من فکر می‌کنم صداوسیما بویژه در بخش‌های سیاسی، خود را رقیب دولت و متعلق به جریان منتقد به دولت می‌داند تا اینکه بخواهد رسانه‌ای در خدمت اهداف و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: ‌اگر صداوسیما مستقل بود و ربطی به دولت نداشت یا اینکه یک ایستگاه رسانه‌ای مستقل از دولت بود، هیچ اشکالی نداشت که حتی تندتر از این یا حتی در برخی از موارد خارج از دایره انصاف هم حرکت کند.

شریعتی اضافه کرد: وقتی قانون جمهوری اسلامی این اجازه را به هیچ نهاد دیگری حتی در داخل حکومت نمی‌دهد که رسانه صوتی و تصویری ایجاد کنند و بخش عمده‌ای از درآمدها و بودجه صداوسیما از خزانه دولت پرداخت می‌شود، این انصاف نیست که صداوسیما در اختیار یک جریان اقلیت قرار بگیرد که دولت را رقیب خود می‌داند و خارج از دایره انصاف دولت را نقد می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: هیچ اشکالی ندارد که حتی رسانه‌های حامی دولت، دولت را نقد کنند اما ما در این سال‌های مدید که با رفتار صداوسیما آشنا هستیم، می‌توانیم تشخیص دهیم که کجا صداوسیما جهت‌گیری‌های ضددولت دارد و کجا دولت را نقد می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که "اولویتی که در این مقطع زمانی مدیران صداوسیما به آن بی‌توجهند چیست؟"، با تاکید بر اینکه هم‌اکنون مهم‌ترین اولویت، زنده نگه داشتن امید در جامعه است، اظهار کرد: به هر ترتیب روی کار آمدن دولت آقای روحانی جان دوباره‌ای به امید مردم به نظام جمهوری اسلامی بخشید و متأسفانه صداوسیما دانسته یا نادانسته، آگاهانه یا ناآگاهانه امید مردم به دولت آقای روحانی را هدف قرار گرفته است و می‌خواهد بذر ناامیدی بپاشد.

شریعتی خاطرنشان کرد: اگر کشور ما در یک شرایط پایدار قرار داشت، هیچ اشکالی نداشت که رسانه ملی در چنین شرایطی رقیب دولت باشد اما حقیقت این است که خزانه مادی و معنوی کشور خالی‌تر از آن است که بخواهد هزینه تفرقه و ایجاد ناامیدی در میان مردم از آن پرداخت شود.

وی افزود: به خاطر وجود تحلیل‌های نادرست برخی مدیران در داخل این سازمان و نفوذ برخی جریان‌ها در سطح مدیران ارشد که برنامه‌ریزی و جهت‌دهی می‌کنند چنین روندی در پیش گرفته شده است و متأسفانه دولت هم ابزاری برای دفاع از خود در برابر این هجمه‌ها ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "این نصیحت‌ها و توصیه‌ها راه به جایی نخواهد برد و صداوسیما در ماه‌های آینده بر این طبل خواهد کوبید"، تصریح کرد: چنین رویکردی از سوی صداوسیما موجب می‌شود که رسانه‌هایی که خارج از مرزهای ایران هدایت می‌شوند برای بخش عمده‌ای از جامعه مرجعیت پیدا کنند.

شریعتی در ادامه گفت: به هر ترتیب دولت آقای روحانی، دولتی است که تنها شش ماه است بر سر کار آمده؛ بنابراین صداوسیما در وهله نخست باید تمام و کمال همراه دولت قرار دهد تا دولت بتواند تا زمان مقتضی برنامه‌هایش را اعلام کند و مردم را با خود همراه کند.

وی تاکید کرد: دولت در شرایطی قرار گرفته که باید چرخش‌های عظیمی در سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی ایجاد کند وگرنه راه بر مسیر غلطی که دولت نهم و دهم آن را مورد توجه قرار داده بود ادامه پیدا می‌کند و اصلا اگر قرار باشد که مسیرهای گذشته را اصلاح نکنیم همان مجموعه قبلی باید به کار خود ادامه می‌داد. این در حالی است که ملت می‌خواست این دولت سر کار بیاید تا در مسیرها به میزان 180 درجه تغییر ایجاد شود.

شریعتی با بیان اینکه "صداوسیما اگر خود را ارگان و رسانه نظام جمهوری اسلامی می‌داند، باید خود را در اختیار برنامه‌های دولت قرار دهد، نه اینکه برای خود شخصیتی مجزا قائل شود"، گفت: اخیراً شاهد بودیم که به نوع لباس پوشیدن یکی از مشاوران رئیس‌جمهور در اجلاس داووس ایراد گرفته شد و گفتند چرا ایشان کراوات زده است. این در حالی است که باید به آقای ضرغامی گفت مگر نه اینکه آقای پروفسور مولانا که مشاور رئیس‌جمهور قبلی هم بود کراوات نمی‌زد و در برنامه‌های صداوسیما حضور نداشت؟ مگر بنیاد مولانا برای خود ردیف بودجه نداشت؟ چرا آن موقع کسی ایرادی به این موضوع نمی‌گرفت؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان با بیان اینکه "اتخاذ چنین رویکردهایی، نازل کردن سطح صداوسیماست"، اظهار کرد: چرا صداوسیما وقتی می‌خواهد درباره دولت نقد هم داشته باشد، کراوات یک فرد را مورد توجه قرار می‌دهد؟

انتهای پیام

کد N130007

وبگردی