آفتاب

در حاشیه اتحادیه بین‌المجالس تشکیل شد: گروه دوستی ایران و چاد

در حاشیه اتحادیه بین‌المجالس تشکیل شد: گروه دوستی ایران و چاد

عضو گروه دوستی ایران و چاد اظهار کرد: برای اولین بار در حاشیه اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، گروه دوستی ایران و چاد تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی رحماندوست امشب 28 بهمن ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این خبر خاطرنشان کرد: تاکنون به دلیل عدم وجود سفارت و نداشتن مراودات دیپلماتیک، ایران و چاد گروه دوستی و پارلمانی نداشتند، اما امشب اولین جلسه گروه دوستی و پارلمانی ایران و چاد تشکیل شد که اولویت اول آن تاسیس سفارت ایران در چاد و سفارت چاد در ایران است.

وی افزود: هیات نمایندگان مجلس چاد در این نشست ابراز امیدواری کردند که با تشکیل این گروه دوستی بتوان روابط اقتصادی، فنی و تجاری ایجاد کرد و از آنجایی که کشور چاد دارای منابع غنی اورانیوم و آب طبیعی سطحی است، تشکیل این گروه دوستی می‌تواند شرایط را برای استفاده از این منابع فراهم کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گروه دوستی ایران و چاد متشکل از 6 نماینده از طرف مجلس ایران است که همانطور که گفته شد، اولویت اول این گروه، تاسیس سفارت در چاد و جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

کد N129652

وبگردی